جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
تشکیل ستاد صادرات در گمرک

فارس: حسن علیدوستی با اشاره به 20 بند حمایتی برای تسهیل صادرات در گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بندهای این موضوع اکنون در حال اجرا است و ستاد صادرات نیز در این راستا تشکیل شده و با مشخص شدن اعضای آن، اولین جلسه این ستاد روز گذشته برگزار شد.

مدیر کل صادرات گمرک با اشاره به اینکه این ستاد به ریاست رئیس کل گمرک و رؤسای گمرکات صادراتی، رئیس کنفدراسیون صادرات و نماینده اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: وظیفه آن بررسی جامع مشکلات صادرات و ارائه راهکار و مرتفع کردن موانع احتمالی در گمرک است که نظرات و پیشنهادهای به سایر مراجع تصمیم گیرنده نیز انعکاس داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از اهداف صادراتی ایران کشور عراق است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی این کشور جلسه‌ای با اتاق‌های هم‌جوار برای افزایش سرعت و تسهیل صادرات و نیز مدیران گمرکات هم‌مرز با عراق و دیگر مسئولان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

علیدوستی تأکید کرد: دلایل متعددی برای بحث صادرات به عراق وجود دارد که عمده آن ناامنی در این کشور بوده و بخش خصوصی همیشه نگران سرمایه و بازگشت آن است و در گذشته صادرات بدون هیچ نگرانی انجام می‌شد و حتی انبارها انباشته از کالا بوده که اکنون این اتفاق رخ نمی‌دهد.

علیدوستی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی هیچ مشکلی در بحث صادرات با گمرک ندارد عنوان کرد: مباحث مربوط به این جلسات فراتر از گمرک بوده و موضوعات دیگر نیز در آن بررسی می‌شود.

مدیر کل صادرات گمرک در پاسخ به این سؤال که عنوان می‌شود، برخی کالاهای غیراستاندارد و کم کیفیت صادراتی موجب نارضایتی مسئولان عراقی شده است، گفت: هر کشوری مسئول کیفیت کالای وارد شده به کشور خود است و عراق به دلیل ناامنی‌ ایجاد شده در این کشور محدودیت و کنترل کیفی خود را کاهش داده است که این موضوع به دلیل رفع نیازهای داخلی قلمداد می‌شود.

علیدوستی تأکید کرد: در بحث کالاهای صادراتی ایران هیچ اتفاق خاصی برای کیفیت و سرعت صادرات رخ نداده است و کالاها با همان کیفیت به این کشور صادر می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، گلوگاه خاصی در گمرک برای صادرات وجود نداشته و موضوعی وجود ندارد که به آن نپرداخته باشیم و با وجود سیستم‌های الکترونیکی و کاهش نقش نیروی انسانی، کاهش زمان صادرات و انجام تشریفات مشاهده می‌شود.

علیدوستی تأکید کرد: در حال حاضر بر اساس زمان‌سنجی‌ روزانه و ماهانه، زمان انجام تشریفات صادرات که بر اساس آمارها و شاخص‌های موجود کسب و کار در گذشته 7 روز بود، اکنون به کمتر از 2 روز رسیده است که البته برای برخی کالاهای صادراتی مانند فرآورده‌های نفتی با توجه به نیاز مجوز آزمایشگاه، زمان آن متفاوت می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: