جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 شهريور 1393     
ارتقا فرهنگ ترافیک در شهروندان از اولویت های معاونت حمل و نقل و ترافیک پایتخت است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در نظر داریم تا امسال زنگ شروع سال تحصیلی جدید تبدیل به زنگ ارتقای فرهنگ ترافیکی در میان دانش آموزان شود.

شهرام جباری زادگان ضمن تشریح برنامه های آموزشی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مهرماه افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان یکی از مهمترین برنامه هایی است که در سال های اخیر شهرداری تهران به ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به آن تاکید دارد. اعتقاد داریم که فرهنگ ترافیک را باید از میان دانش آموزان و کودکان شروع کرد به همین دلیل ایجاد پارک های ترافیکی در دستور کار معاونت آموزش سازمان حمل و نقل قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز در نظر داریم تا 12 پارک آموزش ترافیک را همزان با شروع سال تحصیلی جدید آماده سازی کنیم. در واقع دانش اموزان و کودکان در این پارک ها با الفبای فرهنگ ترافیک آشنا می شوند. البته  برنامه ای نیز برای مربیان خانه های کودک سرای محلات داریم که در قالب این طرح اقدام به آموزش نکات ترافیکی و ارائه کتابچه اموزشی به مربیان خانه های کودک 374 سرای محله شهر تهران خواهیم کرد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح پلیس مدرسه با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: امسال نیز به مانند سال های گذشته طرح پلیس مدرسه یا همان گذربان مدرسه برای افزایش ایمنی عبور و مرور دانش اموزان در رفت و امد به مدرسه در 1700 مدرسه ابتدایی شهر تهران اجرا می شود.

جباری زادگان طرح اتوبوس پیاده را یکی دیگر از برنامه های جذاب شهرداری تهران در مهرماه دانست و توضیح داد:  یکی از طرح های جذاب معاونت حمل و نقل امسال، اجرای طرح  اتوبوس پیاده مدرسه (SWB ) در مدارس ابتدایی مناطق 6، 8 و 12 است که این طرح دانش آموزان را ترغیب و تشویق به حرکت دسته جمعی در مسیرهای ایمن برای رفت و آمد به مدرسه می کند.

وی با اشاره به اجرای نمایش های آموزشی در مدارس یادآور شد: خوشبختانه این طرح هم از سوی گروه های نمایشی و هم از سوی مدارس مورد استقبال قرار گرفته است.  امسال نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که 22 گروه نمایشی برای اجرای 4400 نمایش اموزشی حاوی نکات ایمنی عبور و مرور در 1700 مدرسه ابتدایی شهر تهران و 500 مهد کودک و کودکستان اعزام شوند.

به گفته معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ همچنین نمایش های آموزشی برگزیده حاوی نکات ایمنی عبور و مرور توسط گروه های نمایشی برای اولیای دانش اموزان و عموم شهروندان  در خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.

جباری زادگان در ادامه به آموزش رانندگان سرویس مدارس شهر تهران اشاره کرد و گفت: آموزش نیم روزه به 8 هزار راننده سرویس مدرسه شامل 1841 راننده خانم برای جابه جایی دانش اموزان دختر و 6159 راننده آقا در کلاس های جداگانه با دو سرفصل رانندگی حرفه ای و اخلاق در رانندگی  در ابتدای شهریور ماه برگزار شد.

وی افزود:  تولید و  پخش پیام های ترافیکی خطاب به شهروندان به ویژه رانندگان در زمینه لزوم رعایت نکات ایمنی عبور و مرور به ویژه در ارتباط با کودکان و دانش اموزان از طریق استودیو صدای شهر رادیو تهران و هماهنگی جهت هماهنگی پخش ویژه برنامه بازگشایی مدارس در هفته اول مهرماه از جمله برنامه های آموزشی معاونت حمل و نقل  است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: طراحی، تولید و اکران تبلیغات شهری حاوی پیام های آموزشی در زمینه لزوم رعایت نکات ایمنی عبور و مرور خطاب به رانندگان و دانش اموزان در اطراف مدرسه نیز انجام شده است. همچنین اعلام موضوعات آموزشی در زمینه لزوم رعایت نکات ایمنی عبور و مرور به ویژه در ارتباط با کودکان و دانش آموزان از طریق تابلوهای متغیر خبری و تلویزیون های بزرگ شهری نیز انجام خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: