جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 شهريور 1393     
مراقبت چشم‌های خود باشید

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: ریزگردها یکی از مهم ترین آلاینده های هوا هستند که در شرایط باد و طوفان می توانند به چشم ها آسیب برسانند.

به گفته وی :ریزگردها با تنفس، به راحتی از طریق ریه به عروق (رگ های) خونی جذب می شوند و در طولانی مدت با رسوب در عروق چشم، کیفیت خون‌رسانی به این عضو حساس و مهم را کم می کنند.

نوروز پور تصریح کرد : گرفتگی عروق (تصلب شرائین) چشم نیز عامل و پایه تغییرات دائمی سلول های چشمی می شود که با کاهش عملکرد و عمر مفید آن ها همراه است و همچنین آلاینده سرب با غلظت بیش از 60 میکروگرم در دسی‌لیتر پلاسما نیز سبب افزایش ورم مغزی می‌شود که علایم آن سردرد و کاهش دید است و مزمن شدن مسمومیت با سرب عوارض کم‌خونی، افسردگی و کندذهنی را همراه دارد.

نوروزپور با بیان اینکه شستشوی چشم با آب ولرم و شامپو بچه‌ی ملایم چند مرتبه در روز می تواند عوارض مخرب آلاینده ها بر چشم را کاهش دهد.بیان داشت :

نور آفتاب می تواند صدمات زیادی را به چشم وارد کند که برای پیشگیری از آن لازم است افراد از

عینک های آفتابی

مناسب استفاده کنند تا چشم در معرض اشعه ماورای بنفش قرار نگیرند. به عنوان نمونه کلاه حصیری لبه دار می تواند تا 50 درصد از صدمات چشمی برای افراد در معرض نور آفتاب جلوگیری کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: