جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 شهريور 1393     
تابلوهای اطلاع رسان وضعیت هوای تهران به زودی نوسازی خواهند شد

به گزارش گروه محیط زیست  شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص انجام اقدامات فرهنگی در حوزه فعالیت های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در یک همکاری و همیاری مستمر میان سازمان با شهروندان ، نقش " آگاهی و اطلاع رسانی " ، در جهت اهداف مدیریتی برای کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

بسطامی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : این شرکت در حوزه خبری ارتباط بسیار نزدیک و سازنده ای با رسانه ها و خبرگزاری ها دارد . در حوزه آموزش نیز بر اساس نیاز سنجی هایی که صورت گرفته است ، قرار است  در زمینه تشکیل کمپینی با نام هوای پاک  اقدامات سازنده ای  انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: شهرداری تهران با جدیت بسیار زیادی برنامه ریزی برای تشکیل کمپین هوای پاک و آسمان آبی را با هدف به مشارکت طلبیدن شهروندان ، با توجه به اهمیت هوای سالم برای زندگی و سلامت شهروندان در دستور کار خود قرار داده است. بسطامی گفت: جلسات شورای سیاست گذاری و  کار گروه مدیریتی این کمپین به طور مستمر در حال برگزاری  بوده و این پروژه نیز از جمله پروژه هایی است که اجرای آن از نیمه  مهر ماه کلید خواهد خورد . در این کمپین برای ایجاد و جلب زمینه مشارکت های مردمی برنامه ریزی شده و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نقش تسهیل کنندگی را  در فرایند اجرایی شدن و شکل گیری کمپین "هوای پاک  و آسمان آبی"  بر عهده خواهد داشت .

وی در ادامه افزود : در حقیقت صاحبان اصلی این کمپین ، شهروندان تهرانی بوده و امیدواریم بتوانیم در جهت  جلب مشارکت های مردمی در زمینه بهبود وضع آلودگی هوای تهران موثر واقع شویم  و کار را به هسته اصلی این کمپین که مردم هستند بسپاریم .

بسطامی در خصوص  مکان انجام این مشارکت مردمی در زمینه بهبود بخشی به وضع هوای تهران ، بیان کرد : قرار است هسته های اولیه و اصلی شکل گیری این تشکل مردمی با در نظر گرفتن زیر ساخت هایی که  توسط معاونت فرهنگی –  اجتماعی شهرداری تهران در 374 محله  تهران  ایجاد شده ، راه اندازی شود  تا بتوانیم از مشارکت های مردمی بهره ببریم و پذیرای شهروندان و اقدامات و نظرات آنها در بهتر کردن وضع هوای تهران باشیم .

وی در ادامه افزود: در تهران دو کمپین دیگر نیز با توجه به ضرورت بهبود بخشی به وضعیت زیست محیطی شهر تهران زیر عنوان  " کمپین مدیریت پسماند " و کمپین خط سفید " در حال شکل گیری هستند .

بسطامی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود تابلوهای اطلاع رسانی وضع آلاینده های هوا که  در خیابان های تهران نصب شده،  در شکل گیری و بالا بردن سطح  مسئولیت اجتماعی مردم می تواند موثر واقع شود ، گفت : این موضوع را باید به صورت یک رابطه دو طرفه مورد بررسی قرار داد . یکبار از نقطه نظر و نگاه شهروندان و بار دیگر از نقطه نگاه و انتظارات مسئولان ... . به نظر می رسد  زمانی یک موضوع اثر گذاری لازم را خواهد داشت که دو طرف در آن نقش ارزنده و فعال خود را ایفا کرده باشند .

وی در ادامه افزود : در صورتی که هر کدام از این دو دسته اعم از مردم و مسئولان ، به تنهایی و در یک هم افزایی مشترک مشارکت نداشته باشند ، موضوع با شکست مواجه خواهد شد .

بسطامی گفت : در زمینه به کارگیری مشارکت مردم به جهت  کاهش آلودگی هوا و صدا، راهکارهای فرهنگی و ایجابی  بسیاری وجود دارد ولی باید دید آیا این راهکارها متناسب با امکانات و زیر ساخت های موجود در شهر تهران است یا خیر .

وی در خاتمه گفت: اگر از شهروندان می خواهیم که خودرو شخصی خود را به خیابان نیاورند ، باید دید ناوگان حمل و نقل  عمومی آنقدر توسعه یافته که بتواند عبور و مروری بدون اتلاف وقت و خستگی را برای شهروندان فراهم آورد .  به جهت کم لطفی هایی در دوره های گذشته در جهت تامین منابع بودجه ای شهرداری تهران ، توسعه حمل و نقل عمومی آنطور که باید و شاید اتفاق نیفتاد و ناوگان حمل و نقل عمومی رو به فرسودگی نهاد .

بسطامی گفت : خوشبختانه در حال حاضر ، شهرداری تهران برنامه های خود را در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی به شکل جدی در حال پی گیری است و سرعت و کیفیت مناسب را در دستور کار خود قرار داده است .

وی در خصوص تغییر در شکل ظاهری تابلوهای اطلاع رسانی وضعیت هوای تهران گفت : در نظر داریم تابلوهای نمایشگر وضع آلایندگی هوای تهران را از نظر ظاهری مورد بازنگری قرار داده ، آن را بهبود ببخشیم و نیز موارد اطلاعات  بهتر و جامع تری را در روی آن به نمایش بگذاریم .

بسطامی در خاتمه خاطر نشان کرد : این طرح در یک برنامه زمان بندی مشخص به اجرا در می آید و علاوه بر بهبود بخشی به وضع ظاهر و کیفیت بصری این نمایشگر ها ، اطلاعات دقیق تر و جامع تری را در آن به نمایش در خواهیم آورد. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که از این پس شهروندان با یک  برنامه ریزی دقیق قادر باشند در صورت وجود آلودگی شدید هوا و وجود فاکتورهای آلاینده در هوا که برای سلامت  شان خطر ساز است،  از تردد غیر ضرور پرهیز کنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: