جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
اقتصاد مقاومتی با کاغذبازی و بخشنامه محقق نمی‌شود

به گزارش شهرداری نیوز ، شهردار پایتخت پژوهشکده رویان را یکی از بزرگ ترین سرمایه های شهر تهران توصیف کرد و گفت: رویکرد شهرداری نیز توجه به این مجموعه هاست. همانطور که اگر این مجموعه راه بیفتد، بدون شک از همسایه های دیوار به دیوار آن تا همه مسلمانان و انسان هایی که در این دنیا زندگی می کنند، از مزایای آن برخوردار خواهند بود.

 محمد باقر قالیباف ظهر امروز طی سخنانی در مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان، ابراز داشت: اگر روند هدایت و راهبرد جامعه در دو دهه گذشته - که از شئونات مقام معظم رهبری است - را نگاه کنید، شاهد هستید که ایشان ما را به سمت تمدن سازی برای انقلاب اسلامی سوق می دهند اما امروز یکی از تاسف های ما این است که بعضا یا متوجه این موضوع نیستیم و یا خدای ناکرده تحت تاثیر دشمنان قسم خورده هستیم و خواسته و یا ناخواسته در پازل آن ها بازی می کنیم. دشمنان قسم خورده ای که هرگز نمی خواهند این فرصت را به جامعه اسلامی و مسلمانان بدهند تا که یک بار دیگر افتخار بزرگ تمدن سازی در قرن بیستم و بیست و یکم نصیب آن ها شود.

شهردار تهران با تاکید بر این که ما برای یک تمدن سازی حتما نیازمند به علم، فرهنگ و اقتصاد هستیم، به برشماری ویژگی های پژوهشکده رویان پرداخت و گفت: اگر می خواهیم تمدن ساز باشیم باید یک کشور مولد باشیم و تولید علم و معرفت کنیم که در این پژوهشکده صورت می گیرد. همچنین ما باید به سمت تولید منزلت برویم و باید بدانیم که این پروژه سرمایه های بزرگی در عرصه منزلت در سطح محلی و جهانی را برای ما به ارمغان می آورد. علاوه بر این برای تمدن سازی باید به سمت تولید ثروت برویم و در این زمینه نیز این پروژه دریایی از ثروت مادی است. ما برای تمدن سازی باید به سمت تولید قدرت برویم و در این پروژه نیز قدرت عظیمی نهفته است.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: یکی از موانعی که باعث می شود با وجود همه ظرفیت های موجود در کشور، هرگز نتوانیم در زمینه تمدن سازی به نقطه قابل قبولی برسیم، این است که نتوانسته ایم منزلت، معرفت، قدرت و ثروت را به همدیگر تبدیل کنیم. اما مهم ترین ویژگی منحصر به فرد این پژوهشکده آن است که می تواند یک رابطه کاملا معنی دار و اثرگذاری بین منزلت، علم، قدرت و ثروت به بهترین شکل ممکن خودش ایجاد کرده و این راه را به نمایش بگذارد.

شهردار تهران با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این پروژه در این سال می تواند یکی از اقدامات جدی در رفتار تمدن سازی باشد تا به رهنمود های مقام معظم رهبری توجه کرده و با آن رفتار شعارگونه نکنیم.

وی گفت: در دیدار با مسئولان پژوهشکده رویان نیز درخواست کرده ام همینطور که ما به مجموعه علمی و فنی پژوهشکده رویان چندان نباید دخالت کنیم، در مدیریت جهادی نیز به ما اجازه بدهید تا با یک برنامه درست بتوانیم بخش اجرای پروژه و بخش های فنی و ساخت و ساز را پیش ببریم. به این ترتیب شما می توانید به ما اعتماد کنید که در یک کار جمعی با یکدیگر کار بزرگی را اجرایی کنیم تا نشان دهیم این پروژه مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که در اینجا تنها یک ساختمان احداث نمی شود چرا که ساخت یک ساختمان 140 هزار متری هرگز کاری نیست که کسی بخواهد به آن افتخار کند؛ البته نمی خواهم زحمات مهندسان مشاور را نادیده بگیرم و مطمئن هستیم که زیبایی، بعد فنی، سرعت و اهمیت کار همه در جای خود قرار دارد اما باید توجه داشت همه این موارد می تواند در یک ساختمان 200 متری تا یک ساختمان 200 هزار متری تبلور پیدا کند. غرض من نگاه کردن به موضوع از یک منظر دیگر است.

قالیباف ادامه داد: با دعای خیر همه مردم و آن هایی که دل در گرو عزت اسلام، شهدا، امام (ره) و افتخار این ملت، مردم و سرزمین دارند، می خواهیم کاری کنیم که بدانید حتی در زمانی که مشکلات مالی داریم، باز هم می توان از ظرفیت های موجود استفاده کرد و قانون را نیز اجرا کرد تا کار بزرگی را انجام داد؛ البته این به شرطی است که همدلی وجود داشته باشد.

وی افزود: در زمینه پژوهشکده رویان نیز این ظرفیت در درون خود این مجموعه وجود دارد؛ یک نمونه از این ظرفیت مجموعه وقف است که پای کار آمدند و بخشی دیگر نیز مردمی هستند که برای کمک به این پروژه در صف قرار دارند. علاوه بر این بخشی هم ظرفیت شهرداری تهران است. مجموع این ظرفت ها همان جایی است که در اقتصاد مقاومتی به آن تاکید شده است.

شهردار تهران ادامه داد: از اقتصاد مقاومتی در کاغذ چیزی بیرون نمی آید چرا که این موضوع بخشنامه نیست که کسی آن را صادر کند، بلکه یک باور و اقدام جمعی است که از اتاق هر کدام از ما که بر سر کار هستیم، شروع می شود. همین پژوهشکده رویان که 20 سال قبل زیر راه پله ها کار خود را شروع کرده با همین منطق جلو آمده و امروز به اینجا رسیده است نیز یکی از موارد اقتصاد مقاومتی است.

قالیباف پژوهشکده رویان را یکی از بزرگ ترین سرمایه های شهر تهران توصیف کرد و گفت: رویکرد شهرداری نیز توجه به این مجموعه ها است. همانطور که اگر این مجموعه راه بیفتد، بدون شک از همسایه های دیوار به دیوار آن تا همه مسلمانان و انسان هایی که در این دنیا زندگی می کنند، از مزایای آن برخوردار خواهند بود.

شهردار تهران تاکید کرد: البته این را هم می فهمم که این کارها چوب خوردن، حرف زدن و مخالفت های مفصلی دارد. آن هایی که با اساس تمدن سازی و فرهنگ اسلامی مخالف هستند، پیرو استعمار قرار دارند و همیشه تاریخ در طول چند صد سال در این کشور استبداد و ظلم کردند هرگز نمی خواهند این فرصت را به این ملت بدهند. ما این را خوب می فهمیم در عین حال محکم تر از این هستیم و این شلاق ها را هم تحمل می کنیم، اما هرگز از یک کار جهادی، انقلابی و تمدن سازی تحت هیچ شرایطی دست بر نمی داریم. شما خواهید دید که چند ماه دیگر از سر دلسوزی به حرف زدن درباره مسایل مختلف می پردازند تا چوب لای چرخ بگذارند و این مجموعه حرکت نکند؛ اما با همان روحیه دفاع و با رعایت همه ضوابط و قوانین و مقررات امیدوارم سه سال دیگر در چنین روزی همزمان با ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) بتوانیم در یک کار جهادی و اقتصاد مقاومتی برای یک حرکت تمدن ساز، این مجموعه را تقدیم ملت عزیز خود کنیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

همچنین شهردار تهران به همراه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان پژوهشکده رویان کلنگ احداث این مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی را بر زمین زدند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: