جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
علت شکست آمریکادرنجات جیمزفولی

باشگاه خبرنگاران: وال استریت ژورنال اعلام کرد علت عدم موفقیت آمریکا در نجات جیمز فولی و استیون ساتلاف از چنگ داعش، وجود برخی خطاهای اطلاعاتی و آگاهی این گروه از چنین عملیاتی بود.

به گزارش اورشلیم‌پست، وال استریت ژورنال اعلام کرد علت عدم موفقیت آمریکا در نجات جیمز فولی و استیون ساتلاف از چنگ داعش، وجود برخی خطاهای اطلاعاتی و آگاهی این گروه از چنین عملیاتی بود.

طبق این گزارش، نیروهای ویژه آمریکا هفته‌ها پیش از اعزام به منطقه، عملیات نجات گروگان‌ها را در پایگاه نظامی کارولینای شمالی تمرین کرده بودند و آمادگی کامل برای اجرای آن را داشتند.

به گفته یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا که به طور ناشناس سخن گفته است، "ما بر اساس اطلاعاتی که در آن برهه زمانی در اختیار داشتیم، کاملا آماده بودیم. نیروهای ما بارها عملیات نجات گروگان‌ها را تمرین کرده‌ بودند. ما به مدت 2 روز در کمین‌گاه خود منتظر ماندیم تا دستور حمله صادرشود."

وی در ادامه افزود، "پس از صدور فرمان، به محل نگهداری گروگان‌ها که در نزدیکی یک پالایشگاه کوچک نفت قرار داشت، حمله کردیم. اما پس از رسیدن به آن محل متوجه شدیم نیروهای داعش از عملیات ما با خبر بوده‌اند و منطقه را ساعاتی پیش ترک کرده‌اند."

پس از عدم موفقیت این عملیات، دو تن از خبرنگارهای آمریکایی به نام‌های جیمز فولی و استیون ساتلاف توسط داعش سر بریده شدند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: