جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
سازمان بازرسی دادستان یقه‌سفیدها

فارس: مدیرکل جدید بازرسی استان تهران، سازمان بازرسی کل کشور را دادستان یقه‌سفیدها دانست و گفت: زمینه‌های ایجاد فساد همچنان در کشور وجود دارد.

علی فرهادی مراسم معارفه خود اظهار داشت: دادسرای ویژه و دادستانی تعریف مشخصی دارند اما برای سازمان بازرسی که وظیفه مهمی را برعهده دارد، تعریف قضایی ارائه نشده که به تعریف من، سازمان بازرسی دادستان یقه سفیدها است.

وی افزود: 15 دستگاه نظارتی در سه قوه بر دولت نظارت می‌کنند که از میان آنها می‌توان به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی در قوه قضائیه، تحقیق و تفحص و کمیسیون اصل 90 در قوه مقننه و سازمان حسابرسی در قوه مجریه اشاره کرد.

رئیس منطقه یک سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه متأسفانه زمینه‌های ایجاد فساد همچنان در کشور وجود دارد، گفت: با این همه حجم دستگاه‌های نظارتی هنوز نتوانستیم وضعیتی برای جلوگیری از فساد ایجاد کنیم و افراد می‌توانند مال بیت المال را نامشروع تصرف کنند.

فرهادی تصریح کرد: رقم‌های اختلاس 3 هزار میلیاردی و از این قبیل در بین مردمی که محرومان جامعه هستند و بار انقلاب بر دوش آن‌ها بوده، کلمه بزرگ و نگران کننده‌ای است.

بازرس استان تهران در پایان به افق چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: بر اساس سند چشم‌ انداز 20 ساله، سال 1404 نقطه آرمانی است که به مردم وعده داده شده و اگر کشور به آن شرایط پیش بینی شده و آرمانی دست نیابد دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: