جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
با جایگزینی موتورهای برقی؛ شور و نشاط زندگی را به محدوده مرکزی تهران باز گردانیم

به گزارش شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آلودگی هوا و آلودگی صوتی از بزرگترین مشکلات شهر تهران بوده و دلیل عمده وجود آلودگی هوا و صدا در مناطق پر تردد تهران ، وجود موتور سیکلت های غیر استاندارد بنزینی است که بدون رعایت نکات و استاندارد های ایمنی و فنی در خیابان های تهران در حال تردد هستند.

بسطامی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت :  در حال حاضر ، یکی از مهمترین پروژه های شهرداری تهران که به همت  "معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری  تهران" و همکاری " شرکت کنترل کیفیت هوای تهران " در حال انجام است ، جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی است .

وی در ادامه افزود: این طرح که قرار است در فازهای مختلفی  انجام شده  و طی یک پروسه زمان بندی  موتور سیکلت های برقی جایگزین موتور سیکلت های بنزینی شود، می تواند در صورت اجرایی شدن نقش موثر و مهمی در کاهش آلودگی هوای تهران ایفا کند. چرا که می دانید؛ 49 درصد آلودگی صوتی شهر تهران مربوط به موتورسیکلت های بنزینی بوده  و متاسفانه این موتورها  حتی از استانداردهای اولیه نیز بی بهره اند .

بسطامی گفت: در کشور ما تعداد زیادی تولید کننده موتور سیکلت که به طور غیر مجاز و غیر قانونی روزانه تعداد زیادی موتور سیکلت به شبکه معابر و خیابان های شهر روانه می کنند ، وجود دارد و متاسفانه عملکرد این وسیله نقلیه  به لحاظ امنیت و ایمنی و آلایندگی هوا از کمترین نظارت  برخوردار است . لازم است برای حل بخش عمده ای از مشکلات آلودگی هوا و صدای کلاانشهر تهران، بر عملکرد  موتورهای در حال حرکت شهرمان نظارت قاطعی صورت گیرد .

وی در ادامهافزود : با درک این شرایط  پروژه جایگزینی موتور سیکلت های بنزینی با موتور برقی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. در همین خصوص توافقات لازم با تامین کنندگان مالی و تامین کنندگان موتور انجام شده است و در حال حاضر نیز این موتور های جدید در حال گذراندن تست های مختلف خود هستند.

بسطامی در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح بیان داشت : اجرای طرح جایگزینی موتور سیکلت برقی به جای بنزینی ، یکی از نزدیک ترین  پروژه ها به لحاظ اجرایی در شهرداری تهران است و امیدواریم که این پروژه حیاتی از اول مهر ماه در تهران کلید بخورد .

وی در خاتمه گفت: با اجرای این طرح در مناطق عمده ای از قسمت مرکزی شهر تهران که موتور سیکلت های بنزینی بیشترین تردد و کارایی خود را دارند، می توان از حجم عمده آلودگی صوتی و هوا _ که آرامش و زندگی را از  ساکنان آن مناطق سلب کرده است _ جلو گیری کرد و رنگ زندگی را در محدوده مرکزی تهران تا حدودی تغییر داد. امیدواریم با جایگزینی موتورهای برقی؛  شور، نشاط زندگی و ایمنی  را به محدوده مرکزی تهران باز گردانیم.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: