جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 شهريور 1393     
انجام معاینه فنی 10 تا 15 دقیقه زمان می­برد

به گزارش شهرداری نیوز ، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خواستار برخورد جدی مسئولان مربوطه با مراکز غیر مجاز معاینه فنی شد و گفت: وظیفه اصلی این ستاد، انجام دقیق معاینه فنی و کنترل کامل ایمنی خودرو به منظور اطمینان از استانداردهایی است که با سلامت خودرو سر و کار دارند و مسئولیت نهادهای مسئول و دغدغه مسئولان این نهادها نیز باید برخورد قانونی با مراکز بدون مجوز و غیر استانداردی باشد که در حاشیه شهر مشغول فعالیت هستند و حتی بدون این که خودرو به این مراکز مراجعه کند، برای آن­ها برگه معاینه فنی صادر می‏کنند.

مهندس ولی آذروش افزود: معاینه فنی خودرو، اصلی‏ترین راهکار کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی است و این در شرایطی است که در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در تهران مشمول معاینه فنی هستند.

وی با اعلام این که 14 مرکز تمام اتوماتیک معاینه فنی با 40 خط فعال معاینه انواع خودروهای سبک در تهران مشغول به فعالیت هستند، تأکید کرد: این مراکز قادر هستند روزانه به بیش از 6 هزار دستگاه خودرو خدمات‏رسانی کنند، در صورتی که حال حاضر 70 درصد از ظرفیت مراکز مذکور بلا استفاده باقی مانده است.

انجام معاینه فنی 10 تا 15 دقیقه زمان می­برد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به سرمایه‏گذاری شهرداری تهران برای اداره این مجموعه عظیم که دارای فضایی بالغ بر40 هزار متر مربع است، اظهار کرد: خط قرمز مراکز مجاز معاینه فنی حفظ جان مردم است و مدیریت شهری با توجه به اهمیتی که برای این موضوع مهم قائل است، این مراکز را احداث و تجهیز کرده و مورد حمایت خود قرار داده است.

 آذروش با بیان این که ترافیک تهران با شروع فصل مدارس 20 تا 25 درصد افزایش می­یابد، تصریح کرد: تصادفات رانندگی و خرابی خودروها که هر دو می­توانند ناشی از نقص فنی خودروها باشند، دو عامل اصلی ایجاد ترافیک در شهر محسوب می‏شوند و علاوه بر این، اهمیت ندادن به انجام معاینه فنی به تولید آلودگی هر چه بیشتر توسط خودروهای بی‏ کیفیت نیز کمک می‏کند.

وی با تأکید بر این که تلاش شده انجام معاینه فنی برای شهروندان در کم­ترین زمان و با پایین­ترین هزینه ممکن صورت گیرد، اضافه کرد: انجام معاینه فنی از لحظه ورود خودرو به ابتدا تا انتهای خط و اتمام معاینه فنی، 10 الی 15 دقیقه زمان می­برد و هزینه آن برای مراجعه اول 11 هزار تومان و در صورت نقص خودرو، برای مراجعات بعد 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خودروهای یورو 4 در اروپا هر سال معاینه فنی می­شوند

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به سهم تصادفات ایران و مرگ و میر حاصل از آن در جهان، اظهار کرد:   با انجام مستمر معاینه فنی در مراکز مکانیزه و جدی گرفتن آن از جانب دستگاه­های دست­اندکار، می‏توان آمار تصادفات کشور و تلفات و خسارات ناشی از آن را به میزان چشمگیری کاهش داد.

آذروش با بیان این که در کشورهای اروپایی، عموماً انجام معاینه فنی خودروها هر سال یک بار انجام می­شود، تصریح کرد:      یک خودرو با استاندارد یورو 4 در این کشورها برای این که اجازه تردد داشته باشد، هر سال ملزم به انجام معاینه فنی است، در حالی که در ایران یک خودرو با استاندارد یورو 2 به عنوان پایین­ترین استاندارد موجود، 5 سال از انجام معاینه فنی معاف است.

این مقام مسئول که سابقه دو دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون عمران مجلس را نیز در کارنامه­ خود دارد، در پایان با ابراز تأسف نسبت به تغییر قانون معافیت خودورها از معاینه فنی از 2 سال به 5 سال، این اقدام را  مجوزی برای تولید آلودگی بیشتر در هوای تهران دانست و خاطرنشان کرد: از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا اهتمام ویژه­ای نسبت به اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی و باز گرداندن آن به وضعیت قبلی داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: