جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1392     
تصویر تهران خاکستری نیست

به گزارش شهرداری نیوز، مدير راديو تهران با حضور در جلسه شوراي معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق 22 گانه شهرداري تهران با حضور معاون شهردار تهران بر توسعه مناسبات موجود با مديريت شهري با محوريت موضوعات ترافيكی تأكيد كرد.

دكتر شهريار ضياء آذري در اين جلسه گفت: مديريت جهادي شهرداري تهران در بخش‌هاي مختلف برگ‌هاي بسياري را بر دفتر سترگ حماسه ملي افزوده كه آخرين برگ اين دفتر با افتتاح بزرگراه طبقاتي شهيد صدر به عنوان اتفاقي فوق‌العاده در حوزه مهندسي رقم خورد.

وي از صداي شهر راديو تهران به عنوان بازوي قوي اطلاع‌رساني مديريت شهري نام برد و افزود: اين رسانه شنیداری باعث شده تا مردم تهران بتوانند با گوش دادن به اخبار و پيام‌هاي اين راديو براي وقت خود به عنوان بزرگ­ترین سرمایه هر فرد با انتخاب مسيرهاي مورد نظر و مدیریت زمان برنامه‌ريزي نمایند.

رانندگان تاکسی شنوندگان پر و پا قرص رادیو تهران هستند

مدير راديو تهران با اشاره به اين كه به اين ترتيب مسأله ترافيك از يك تهديد به يك فرصت تبديل شده، اظهار كرد: این رسانه سعي كرده تا به عنوان بازويی توانمند با اعلام لحظه‌اي جريان ترافيك شهر به مديريت ترافيك كمك كند و همین موضوع رانندگان تاكسي را به شنوندگان پر و پا قرص اين راديو تبدیل کرده است.

دكتر ضياء آذري با بيان اين كه اتفاقات بزرگي در دو حوزه‌ حمل و نقل و ترافيك و فنی و مهندسي در تهران رقم خورده، تصريح كرد: در حوزه‌ اجتماعي و فرهنگي تحولات مهمي در تهران اتفاق افتاده، ضمن اين كه در موضوع زيباسازي نيز شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري در شهر هستیم.

وي با تأكيد بر اين كه مجموعه راديو تهران از گزارشگران و مستندسازان گرفته تا خبرنگاران و مديران آن آمادگي دارند تا اخبار و گزارش‌هاي مديريت شهري را به شنيدني‌ترين شكل ممكن توليد و پخش نمايند، اضافه كرد: اساساً وظيفه رسانه در قبال مردم اين است كه مسائل را واكاوي و به اصطلاح كالبد شكافي كند.

تفکر حاکم بر مدیریت پایتخت برخاسته از تفکر جهادی است

مدير راديو تهران با اشاره به اين كه گزارش­دهي و خبررساني جزو وظايف ذاتي رسانه محسوب می­شود، اظهار كرد: برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني بايد با يك طراحي هنري و چيدمان حرفه­ای و بر اساس اصول رسانه‌اي توليد شوند تا بتوانند مخاطب را جذب كرده و تاثيرگذار باشند.

دكتر ضياء آذري با بيان اين كه تفكر حاكم بر مديريت پايتخت برخاسته از تفكر جهادي است، تصريح كرد: اقدامات گسترده‌اي كه طي چند سال اخير در تهران انجام شده نه تنها باعث افتخار هر تهرانی بلکه موجب مباهات هر ايراني است كه آخرين مورد آن را در افتتاح بزرگراه طبقاني شهيد صدر شاهد بوديم.

وي با تأكيد بر اين كه راديو تهران خود را واسطه انتقال خدمات و زحمات مسئولان شهري به مردم مي‌داند، اضافه كرد: رسانه راديو تهران به معناي فيزيكي رساناي انتقال جرياناتي است كه هر روز در شهر اتفاق مي‌افتد و اميدواريم بتوانيم نقش رسانه‌اي خود را به خوبي ايفاء كنيم.

تصویر تهران خاکستری نیست

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه مردم تهران اتفاقات شهر را از نزديك لمس مي‌كنند، گفت: تهران شهر بزرگ و پر جمعيتی است و هر چند مردم دغدغه‌هاي روزمره بسیاری دارند و درگير زندگي روزانه خود هستند اما واقعاً آن تصويري كه از شهرمان و محيط اطرافمان ساخته‌ايم، آن‌قدرها هم كه فكر مي­كنيم خاكستري نيست.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با بيان اين كه به عنوان نمونه محدوده بازار تهران كه زماني پر از دود و سر و صدا بود امروز به پياده راهي آرام، ايمن و پاك تبديل شده‌، افزود: بر خلاف تلويزيون كه عموماً هنگام حضور مردم در خانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، امكان استفاده از رادیو در هر زمان‌ و هر مكاني امکان­پذیر است که این ویژگی می­تواند نقش اصلي را در اطلاع‌رساني و انتقال اخبار داشته باشد.

وي با تأكيد بر اين كه راديو رسانه‌اي است كه مردم در حین انجام كارهاي خود مي‌توانند شنونده آن نيز باشند، اضافه كرد: مردم از طريق راديو مي‌توانند از اتفاقاتي كه در شهرشان رخ مي‌دهد و وقايعي که در محيط پيرامون آن‌ها اتفاق مي‌افتد، با خبر شوند.

نیمه پر لیوان را ببینیم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين که مردم بايد كارهايي را كه براي آن­ها انجام مي­شود را از طریق رسانه­ها ببينند و بشنوند تا از آن­ها مطلع شوند، اظهار كرد: در انعكاس اخبار اقدامات ارزشمندي كه در حوزه‌هاي مختف شهري از جمله حوزه حمل و نقل و ترافيك در سطح مناطق انجام می­شود، خلاء داريم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه از طریق اطلاع­رساني صحیح می­توانیم كاري كنيم تا مردم در زندگي شهري به جاي نيمه خالي ليوان، نيمه پر آن را ببينند و احساس اميد و اطمينان را در آن­ها به وجود بيآوريم، تصريح كرد: خلاءهاي بسياري در شهر داريم اما كارهاي زیادي را هم انجام داده‌ايم و تلاش مي­كنيم تا كارهاي بيشتري را نیز انجام دهيم.

وي با تأكيد بر اين كه به عنوان نمونه در روز جهاني معلولان از مسائل و مشكلات اين عزيزان بسيار گفته شد، اضافه كرد:       اما از بالابرهاي برقي كه براي تعدادي از معلولان و جانبازان عزيز در خانه‌هايشان نصب شده، هم‌سطح‌سازي­هایی‌ که در داخل و خارج خانه‌هاي اين عزيزان انجام شده و راه‌اندازي ناوگان شبانه­روزی جابه‌جايي معلولان عزيز چيزي گفته نشد.

رسانه­ ها زحمات اعضای شورای شهر را به اطلاع مردم برسانند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ابتدا بايد منابع اطلاعاتي را در اختيار رسانه قرار دهيم و سپس از رسانه انتظار انعكاس اطلاعات مورد نظر را داشته باشيم، اظهار كرد: پیشنهاد می­کنیم در 22 روز كاري هر ماه، گزارش اقدامات يكي از مناطق شهرداری تهران در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه حمل و نقل و ترافيك از طريق راديو تهران اطلاع‌رساني شود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه مردم بايد بدانند در شهرشان چه مي‌گذرد و از تلاش‌هاي مسئولان شهري براي ارتقاي كيفيت زندگي در شهر با خبر شوند، تصريح كرد: همچنين مردم بايد بدانند نمايندگان آن‌ها در شوراي اسلامي شهر تهران و در كميسيون‌ها و كميته‌هاي تخصصي شورا براي بهبود وضعيت شهر چه زحماتي مي‌كشند.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه اميدواريم فعاليت‌هاي گسترده مديريت شهري در حوزه‌هاي مختلف از طريق راديو تهران گسترده‌تر از قبل منعكس شود، خاطرنشان كرد: آخرين اقداماتي كه در جهت خدمت به مردم شاهد آن بوديم، آغاز به کار 139 دستگاه اتوبوس جديد دوكابين و ورود آن‌ها به خطوط مختلف و شروع به كار سامانه سيما تاكسي به منظور مكانيزاسيون فعاليت‌هاي تاكسيرانان تهران و نيز افتتاح مركز نظارت و كنترل سازمان تاكسيراني بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: