جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 مرداد 1395     
نگاه ویژه شرکت واحد برای هوشمندسازی ناوگان

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در حال حاضر کلیه اتوبوس های شهر تهران هوشمندسازی شده اند ولی شرکت واحد نگاه ویژه ای برای گسترش خدمت رسانی به شهروندان براساس ارائه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی ناوگان دارد .

پیمان سنندجی اظهار داشت : این سیستم به مدیریت حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند تا از نحوه پراکندگی اتوبوس‌ها در خطوط و زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه اطلاع پیدا کند .

وی تصریح کرد : نرم افزارهای این سیستم به منظور فرماندهی خطوط اتوبوسرانی کامل شده و با این شیوه می‌توان از طریق سیستم GPS به ‌صورت لحظه‌ای فعالیت شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی مانند موقعیت اتوبوس در خط در همان لحظه ، تعداد اتوبوس‌های فعال ، سرعت متوسط اتوبوس های آن خط، زمان رسیدن اتوبوس و انتظار مسافر در ایستگاه و حتي توقف‌های غیر مجاز را کنترل کرد .

وی در خصوص نوسازی اتوبوس ها بیان کرد : از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوس جدیدی توسط دولت دهم و یازدهم به شرکت واحد ارائه نشده است لذا اتوبوس ها از نظر فرسودگی به حد بحرانی رسیده اند و متاسفانه از 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران 3 هزار دستگاه از مرز فرسودگی عبور کردند ، در سال گذشته براساس اعتباراتی که شورای اسلامی شهر تهران به شرکت واحد اختصاص داده است تعداد 500 دستگاه اتوبوس در تهران بازسازی شده و امسال نیز تعداد500 دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی می گردد.

وی در خصوص افزایش تعداد خطوط اتوبوس ها در تهران تصریح کرد : توسعه خطوط اتوبوسرانی هر روز رو به رشد و تکامل می باشد لذا امسال نیز بر روی خطوط جدید برنامه ریزی منظم و مهندسی مجدد انجام می گردد .

سنندجی با اشاره به استاندارد جهانی فاصله رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها افزود: متاسفانه به دلیل کافی نبودن تعداد اتوبوس ها در تهران فاصله رسیدن آن ها به ایستگاه تا 15 دقیقه نیز طول کشیده است لذا ضرورت دارد به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران 11 هزار دستگاه اتوبوس جدید اضافه شود.

وی در خصوص اطلاع رسانی به مسافران از زمان دقیق رسیدن اتوبوس بعدی به ایستگاه گفت: در حال حاضر حدود 3500 ایستگاه به این سیستم مجهز شده اند تا شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع گردند لذا شهروندان کد ایستگاهی را که در آن حضور دارند به شماره 2000111 پیامک می کنند تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس بعدی به ایستگاه به آنها اعلام شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: