جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 مرداد 1395     
هشت خواسته در بیانیه پایانی نخستین اجلاس شوراها و شهرداری‌ها

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، در بیانیه پایانی نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداری‌ها بر هشت خواسته توسط همه اعضای حاضر در جلسه، اعم از شهرداران و شوراها تاکید شد.

 

احد چگینی، سخنگوی شورای عالی استان‌ها در مراسم اختتامیه «نخستین اجلاس جهانی شورا و شهرداران ۲۰۱۶» بیانیه پایانی این اجلاس را قرائت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

اجلاس جهانی ۲۰۱۶ ضمن تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس به ویژه مهندس چمران، ریاست محترم شورای عالی استان‌ها، هیات رئیسه، اعضای محترم شورای عالی استان‌ها و همچنین مهندس روشنایی، معاونت محترم اجرایی و اداری شورای عالی استان‌ها و کلیه دست‌اندرکاران اجلاس با توجه به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی در پیشرفت و توسعه کشور و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له در بحث اقتصاد مقاومتی موارد مشروحه ذیل را به عنوان درخواست کلیه اعضای محترم حاضر در جلسه، اعم از شهرداران و شوراها جهت پیگیری جدی به شورای عالی استان‌ها تقدیم داشته و انتظار توجه و اقدام عاجل را داریم.

۱- با توجه به جایگاه شوراها و شهرداری در مدیریت یکپارچه شهری تسریع در تصویب لایحه مدیریت جامع به عنوان یکی از عوامل موثر در مدیریت شهرها

۲- جلوگیری از کاهش اختیارات شوراها و توجه به جایگاه متعالی شوراها در قانون اساسی

۳- حضور موثر نمایندگان شورای اسلامی شهرها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای برنامه‌ریزی استان با داشتن حق رای

۴- از آنجایی که مالیات بر ارزش افزوده در واقع شریان اصلی درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به صورت متمرکز وصول شده و مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، تقاضا داریم از دولتی شدن و طولانی شدن زمان پرداخت، خودداری گردد.

۵- توجه به منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها و پایدار نبودن و دائمی شدن آن، در تمامی زمینه‌ها به خصوص در نظر گرفتن سهم دستگاه‌های دولتی در تخصیص این منابع

۶- توجه ویژه به بودجه شوراها و در نظر گرفتن اعتبارات مشخص، با توجه به حجم فعالیت شوراها، انتظارات و خدمات مد نظر و جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای و تغییرات مستمر و تفسیرهای متفاوت

۷- تخصیص اعتبار قابل توجه به شورای عالی استان‌ها و شوراهای فرادست، با عنایت به حجم فعالیت شوراها و انتظاراتی که در قبال حدود ۱۱۷ هزار عضو شورا از آن می‌رود.

۸- از آنجایی که مقام معظم رهبری؛ روسای محترم جمهوری و روسای محترم مجلس، بارها و بارها این جایگاه مردمی را تقویت می‌نمودند، انتظار می‌رود در تقویت این جایگاه واگذاری امور مردم به خود آنها و جلوگیری از دولتی شدن و توجه به این که دولت به زیرساخت‌ها و برنامه‌های اساسی کشور بپردازد، درخواست رسیدگی دارد.

در پایان تقدیر و تشکر مجدد خود را از مسئولین و حسن توجه آنها به درخواست‌های مطروحه را اعلام و خواهان رشد و شکوفایی هرچه بیشتر مدیریت محلی، در سطح شهرها و روستا هستیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: