جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 تير 1395     
پیشرفت پروژه تونل‌های پایتخت منطبق با زمان‌بندی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت عملیات اجرایی طرح‌های تونلی پایتخت را منطبق بر برنامه زمان‌بندی دانست.

مهندس سید مهدی پورهاشمی در حاشیه بازدید میدانی از تعدادی از طرح‌های تونلی شهر تهران گفت، با ابراز رضایت از پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های مذکور، توسعه این طرح‌ها را طبق برنامه زمان‌بندی توصیف کرد.

 

وی با اشاره به  آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های احداث پارکینگ طبقاتی نیایش، ایستگاه مکمل تهویه تونل نیایش و زیرگذر ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش مورد پیمایش میدانی گفت:  پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش که متعاقب اتمام عملیات حفاری و نصب شمع‌های پیرامونی سازه وارد مرحله اجرای شمع‌های میانی شده است، شامل سازه‌ای 11 طبقه با 9 طبقه پارکینگ در تراز منهای یک و 2 طبقه تجاری در تراز مثبت یک است و با بهره برداری از آن فضای موردنیاز برای پارک بیش از 1200 دستگاه خودرو و امکان مراجعت کم‌دردسر شهروندان به پردیس سینمایی ملت، بوستان ملت و بیمارستان قلب شهید رجایی فراهم خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه تهویه تونل نیایش که به عنوان سیستم مکمل تهویه طولی این معبر زیرزمینی در شرایط اضطراری عمل خواهد کرد نیز، پروژه‌ای متشکل از دو شفت عمودی، یک تونل ارتباطی به طول 100 متر و 8 دستگاه فن محوری است و متعاقب اتمام عملیات سازه‌ای و نصب تجهیزات تاسیساتی، آماده راه‌اندازی شده است. اجرای این پروژه چه در بخش عملیات ساختمانی و چه در بخش نصب  و راه اندازی تجهیزات تاسیساتی با پیچیدگی های خاص فنی و مهندسی همراه بوده است.

همچنین زیرگذر ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش که به عنوان سومین پروژه تونلی مورد بازدید میدانی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و هیئت همراه قرار گرفت، شامل احداث مسیری 5/1 کیلومتری حدفاصل خیابان آرش تا بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش است و با بهره گیری از یک تونل دو طبقه، یک تونل دو خط شرق به غرب و مسیری در تراز صفر احداث می‌شود. بهره برداری از این پروژه تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: