جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 تير 1395     
تبلیغات جذاب دام کلاهبردارن سایبری

مهر: سرهنگ علیرضا آذردرخش در تشریح این خبر گفت: متاسفانه شاهد افزایش تبلیغات دروغین و کذب در فضای مجازی هستیم، تبلیغاتی که با استفاده از مطالب و عناوین جذاب و اغواگرایانه به دنبال کسب درآمد خود می باشند.

وی با بیان این که زمینه فعالیت مجرمان در فضای سایبر بسیار گسترده و متفاوت می باشد، افزود: از این رو شما با انواع تبلیغات کالا و خدمات از سوی این مجرمان روبرو هستید، از  تورهای گردشگری گرفته تا فروش اجناس عتیقه و انتیک، دارو و حتی کالاهای مجرمانه و ممنوعه را در صفحات و سایتهای مختلف تبلیغ می کنند؛آنهم تبلیغاتی جذاب و وسوسه انگیز که کاربران را به خرید مشتاق می کنند .

این مقام مسئول ضمن تاکید بر هوشیاری هموطنان عزیز در مشاهده این گونه تبلیغات، بازدید از سایت های معتبر و دارای اصالت (اخذ مجوزهای لازم) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کاربران نسبت به سایت های مورد بازدید دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می توان جلوی کلاهبرداری این افراد را گرفت.

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: سایت های معتبر با توجه به سابقه فعالیتی که دارند و مجوزهایی که اخذ کرده اند معمولاً به دنبال کسب و کاری آبرومند خواهند بود.

 رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا  به عنوان نمونه به نماد اعتماد الکترونیک اشاره کرد و گفت: سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک به علت نظارتی که بر روی فعالیت خود می بینند سعی می کنند حقوق شهروندان و مشتریان خود را رعایت کرده و از انجام فعالیت هایی که سودجویانه است خودداری می کنند.

وی از هموطنان خواست: با مراجعه به وب سایت پلیس فتا و مطالعه مطالب آموزشی، هشدارهای پلیسی و مشاهده ویدئو های آموزشی و پیشگیرانه، اطلاعات خود را نسبت به فضای مجازی افزایش دهند.

این مسئول در خاتمه بیان داشت: هموطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام  کنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: