جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 تير 1395     
معاون شهردار تهران در جلسه عملياتي با دست اندركاران خط 6 مترو تأکید کرد:
شکوفایی مترو در خشکسالی مالی کشور

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه عملياتي با دست اندركاران خط 6 متروي پايتخت و در جمع مديران، مجريان و مشاوران اين خط گفت: گزارش هايي كه از پيشرفت مترو ارائه مي شود، بايد بر اساس مسافرگيري مترو و بر مبنای برنامه زمان بندی خطی (LSM) تهيه شده باشد تا بدانيم دقيقاً در كجا قرار داريم و مي خواهيم به كجا برسيم تا بتوايم در موعد مقرر به تعهدات خود عمل كنيم.

دكتر سيد مازيار حسيني افزود: سفت كاري خط 6 مترو كه به مراتب هزينه كمتري نسبت به نازك كاري دارد، در دست انجام است و امروز در برخی بخش ها به مرحله نازک کاری رسيده ايم كه به بودجه بيشتري نياز دارد.

وي با تأكيد بر لزوم سرعت در عمليات عمراني مترو به منظور تسريع در خدمات رساني به شهروندان، اضافه كرد: هر چند در ماه گذشته ركورد حفر 516 متر تونل در يك ماه و ركورد حفر 27 متر تونل در يك روز از طريق دستگاه تي بي ام در خط 6 مترو به ثبت رسيد اما هدفمان در توسعه مترو، ركورد شكني در زمان ساخت نيست و به هيچ عنوان دقت و كيفيت در كار را فدای سرعت نخواهيم كرد.

وقت اصلی معاون شهردار تهران معطوف به توسعه حمل و نقل عمومی است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در حال حاضر دو دستگاه تي بي ام در خط 7 و يك دستگاه نيز در خط 6 مترو مشغول به كار هستند، اظهار کرد: توقف فعاليت دستگاه‌ هاي حفار تونل به دليل نياز به تعمير بايد به حداقل زمان ممكن برسد و به این منظور با انجام تعمیرات در جا بايد به نقطه‌ اي برسيم كه دستگاه هاي تي بي ام حتي يك ساعت نیز از فعاليت باز نمانند، چرا كه هر ساعت توقف آنها در حركت پر شتاب توسعه مترو مي تواند مؤثر باشد.

دكتر حسيني با بيان اين كه تمامي عمليات مترو بايد بر اساس داده‌ های آناليزهاي علمي و بر مبناي نتابج ابزار دقيق انجام شده و جلو برود، تصريح كرد: نتايجي كه از ابزار دقيق حاصل مي شود و به عبارت بهتر، ايمني خط قرمز ما در توسعه محسوب       مي شود و به مجرد اين كه كوچك ترين نشت آب در تونل‌هاي در حال حفر مترو دیده شود، بايد بلافاصله بررسي كامل انجام شده و اقدامات لازم به عمل آيد.

وي با تأكيد بر اين كه وقت اصلي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران معطوف به توسعه زیرساخت ها و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومي با محوريت مترو و متعلق به عموم شهروندان به ويژه شهرونداني است كه از وسايل نقليه عمومي استفاده   مي كنند گفت: در اين راستا مهم‌ترين دستور كارمان تکميل و راه‌‌اندازي خطوط 6 و 7 و بهره برداري كامل از خط 3 مترو است.

قدردان دست اندرکاران خط 6 مترو از روز 1/1/1 پروژه هستیم

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در جمع دست اندركاران خط 6 مترو با تشكر از همه تلاشگران این خط اعلام کرد: پيمانكاران و مشاوران اين خط از كاركشته ترين و با تجربه ترين مشاوران و پيمانكاران هستند كه انصافاً با جان و دل پاي كار آمده اند و اين موضوع ملي را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند.

دكتر حسيني با اعلام به اين كه مثلث سوم اين ضلع كارآمد، تيم كارفرمآيي دلسوز و كاربلد خط 6 مترو است، تأکید كرد: قدردان خدمات و زحمات همه دست اندركاران این خط از روز 1/1/1 پروژه هستيم و انتظارمان اين است كه سه ضلع مثلث اين پروژه با جديت بيشتر از گذشته كارها را دنبال كنند تا خط 6 با كيفيت هر چه بهتر و سرعت هر چه بيشتر به پیش برود.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه مديريت شهري با تمام امكانات به ميدان آمده و با همه توان پشت سر توسعه مترو ايستاده، خاطرنشان كرد: با تدابير شهردار محترم تهران و پيگيري قائم مقام ايشان و نیز با حمايت شوراي شهر و پشتيباني مالي بانك شهر، با وجود ركود اقتصادي حاكم بر كشور و خشكسالي اي كه در زمينه مباحث مالی در كل كشور مشاهده می شود، شاهد شکوفایی مترو هستيم و مديريت شهري به رغم كاهش درآمد، تمام اهتمام خود را در جهت توسعه مترو به كار گرفته است.

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مجری خط 6 مترو با ارائه گزارشی از فعالیت این خط در 10 ماه گذشته با اعلام این که در حال حاضر 78 جبهه کاری با 8 هزار نیروی کار در این خط مشغول به کارند، گفت: 8 و نیم کیلومتر از تونل های خط 6 با استفاده از دستگاه TBM و 7 و نیم کیلومتر نیز با روش NATM حفر شده و 13 کیلومتر ار حفاری تونل ها باقی مانده است.

 

 

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: