جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 25 تير 1395     
معاون شهردار تهران: اجراي زيرساخت هاي مترو شتاب مي گيرد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز: : طي مراسمي با حضور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مسئولان حمل و نقل شهري پايتخت و خبرنگاران رسانه هاي جمعي، دستگاه غول پيكر حفار مترو موسوم به «تي بي ام»، صبح روز شنبه 26 تير وارد ايستگاه ميدان شهداء در محدوده مركزي تهران مي شود.

دكتر سید مازيار حسيني در اين ارتباط گفت: اين دستگاه كه ماه گذشته بيش از 500 متر تونل مترو در مسير خط 6 را حفاري و لاینینگ كرده، امروز 8 و نيم كيلومتر از عمليات حفاري اين خط را انجام داده و تنها 2 و نيم كيلومتر از آن باقي مانده است.

وي با اشاره به اين كه تا كنون 8 و نيم كيلومتر از مسير خط 6  از دولت آباد تا ميدان شهداء، آماده روسازي و نصب ريل شده، اظهار كرد: خط 6 مترو از دولت آباد در جنوب شرق تا كن در شمال غرب تهران امتداد دارد و جهت اتمام عمليات عمراني 27 ايستگاه و تكميل 31 کیلومتر طول این خط، تمام تلاش خود را به كار می گیریم تا هر چه سريع تر آن را راه اندازی کنیم.

دكتر حسيني با بيان اين كه دستگاه تي بي ام با استفاده از يك سطح مقطع مدور، قادر است تونل را به صورت تمام مقطع حفر نماید، تصريح كرد: حفر تونل از ديرباز يكي از فعاليت هاي عمراني سخت محسوب مي شود اما امروزه دستگاه هاي حفار مترو به كمك پيشبرد عمليات حفاري تونل هاي مترو آمده اند.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه روند اجراي زيرساخت هاي مترو شتاب مي گيرد، خاطرنشان كرد: سهم مترو از مجموع جا به جايي های شهري تا 10 سال قبل، تنها 4 درصد بود كه اين رقم در حال حاضر به 15 درصد رسيده و تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا با استفاده از دانش و توان مهندسان و كارگران ایرانی، اين رقم را به 35 درصد افزايش دهيم.

گفتني است دستگاه غول پيكر حفار مترو موسوم به «تي بي ام»، طي مراسم ويژه اي با حضور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ساعت 10 صبح روز شنبه 26 تير وارد ایستگاه متروی ميدان شهدا که در ضلع شمال شرقي اين ميدان قرار دارد، مي شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: