جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 شهريور 1393     
80 درصد مینی بوس های بین شهری فرسوده هستند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدير عامل اتحاديه شرکت‌های تعاونی‌ ميني‌ بوس رانی کشور گفت: ستاد سوخت کشور در راستای فرایند نوسازی ناوگان مینی بوس های بین شهری ، سایت  ثبت نام خود را پس از وقفه چند ماهه که در پروسه نوسازی آن ناوگان  رخ داده بود باز کرد . مینی بوس های جدید ساخت شرکت های داخل از قبیل شرکت ایران خودرو دیزل بوده و این شرکت ها استقبال مناسبی جهت همکاری از خود نشان داده اند .

غضنفری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : با توجه به آمار بالای مینی بوس های فرسوده ، ستاد سوخت جهت فرآیند نوسازی ناوگان مینی بوس های بین شهری، سایت ثبت نام را باز کرده و همکاری خود را اعلام نمودومقدما ت اولیه اجرای کار نیز آغاز شد، ابتدا قرار بر این بود که 8 میلیون تومان ستاد سوخت و 8 میلیون تومان وام بلا عوض نیز سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای برای نوسازی مینی بوس های فرسوده پرداخت کنند. اما در حال حاضربه دلایلی این وعده ها عملی نشده و پروسه نوسازی متوقف مانده و راکد  مانده است .

وی در ادامه افزود: مینی بوس های جدید از شرکت های داخلی از قبیل شرکت ایران خودرو دیزل که دارای خط تولید مینی بوس است ، تهیه خواهد شد.از سوی این شرکت ها استقبال مناسبی جهت همکاری انجام گرفته است ، اما شرایطی که می بایست از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور و ستاد سوخت فراهم شود ، هنوز ایجاد نشده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط وام بلا عوض مد نظر اتحادیه است که هنوز به نتیجه نرسیده است و با توجه به بالا رفتن قیمت مینی بوس که در حال حاضر 100 الی 120 میلیون تومان است ، در صورتی که مالک در ازای خودروی اسقاطی خود تنها  7 الی 10 میلیون تومان از سوی ستاد سوخت دریافت کند ، برای پرداخت مابقی آن با مشکل مواجه خواهد شد.زیرا در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مینی بوس ها در حال فعالیت نبوده ورانندگان مینی بوس ها با فروش کارت سوخت خود امرار معاش می کنند.

غضنفری تصریح کرد: با جمع آوری مینی بوس های  اسقاطی ،  هزينه دولت در سوخت نیز کاهش پيدا می‌کند، زیرا بسياری از مينی بوس‌های فرسوده،  از کار افتاده و بدون استفاده مانده  و مسافر جا به جا نمی کنند،اما کارت سوخت آن ها که روزانه 100 الی 200 لیتر گازوئیل است ،در حال استفاده بوده و به فروش می رسد.جمع آوری و اسقاط مینی بوس های فرسوده و آلاینده هوا ، به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت : سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و ستاد سوخت می بایست شرایط اسقاط این تعدادمینی بوس فرسوده را فراهم کرده و پس ازاسقاط هر دستگاه مینی بوس به مبلغ 7 تا 10میلیون تومان ، به آن ها وام بلاعوض نیز داده شود.پیشنهاد ما این است که 50 تا 70 در صد هزینه مینی بوس به صورت تسهیلات و ما بقی آن به صورت کمک بلا عوض پرداخت شود تا افرادی که تنها قصد اسقاط خودروی خود را دارند ،  پول لاشه خودرو را بگیرند و افرادی که تمایل به خرید مینی بوس جدید داشته  باشند ، با استفاده از تسهیلات بتوانند خودروی جدید خریداری کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: