جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 شهريور 1393     
نقشه زیست محیطی سبز در غرفه های بازیافت پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در این رابطه با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در فرایند جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده شهروندان تهرانی در مبداء و افزایش همکاری های آنها با سازمان ، اظهار داشت: در حال حاضر پسماند های خشک شهروندان از سه طریق غرف بازیافت، تحویل هفتگی پسماندهای خشک جمع آوری شده به پیمانکاران شهرداری تهران و مخازن آبی رنگ مکانیزه 1100 لیتری جمع آوری می شود و در این میان غرف بازیافت علاوه بر دریافت پسماند خشک شهروندان نمادی از پایگاه اطلاع رسانی دو سویه مردم و مسئولین شهری نیز است.

بر اساس قانون مدیریت پسماند  مصوب 1383 مسئولیت ساماندهی و مدیریت کلیه پسماندهاغیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از این حوزه، به عهده بخشداری ها است. به عبارت دیگر، مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولید کننده بوده و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری ها ، دهیاری ها و بخشداری هاست.

در راستای اجرای قانون مذکور ، ارتقای بهداشت محیط شهری و همچنین رونق اقتصاد کشور، این سازمان با رویکرد کاهش حداکثری زباله (شامل کاهش تولید زباله قبل از تحویل سیستم جمع آوری ) و بازیافت حداکثری آن اقدام به مدیریت بهینه  پسماندهای خشک و تر می کند.

دکتر حسن کریمیان ، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در این رابطه با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در فرایند جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده شهروندان تهرانی در مبداء و افزایش همکاری های آنها با سازمان ، اظهار داشت: در حال حاضر پسماند های خشک شهروندان از سه طریق  غرف بازیافت، تحویل هفتگی پسماندهای خشک جمع آوری شده به پیمانکاران  شهرداری تهران و مخازن آبی رنگ مکانیزه 1100 لیتری جمع آوری می شود و در این میان غرف بازیافت علاوه بر دریافت پسماند خشک شهروندان نمادی از پایگاه اطلاع رسانی دو سویه مردم و مسئولین شهری نیز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند  ضمن دعوت شهروندان به جدا سازی پسماند خشک در مبدا ،از غرف بازیافت به عنوان کانون تبلور مشارکت شهروندان  نام برده و افزایش تعداد غرف را  گامی دیگر جهت استحکام زنجیره  مدیریت پسماند عنوان نمود.

دکتر کریمیان  خاطر نشان کرد: این سازمان با استقرار غرفه  بازیافت در نقاط مختلف شهر از جمله نقاط پرتردد همچون میادین میوه و تره بار، به جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان می پردازد و طی این فرایند شهروندان پسماندهای خشک تفکیک شده خود را به نزدیک ترین غرفه بازیافت تحویل داده و در قبال آن انواع اقلام بهداشتی و شوینده دریافت می نمایند.

دریافت باطری های مستعمل شهروندان و تحویل باطری نو، ارائه کیسه های ویژه پسماند خشک  و بروشورهای آموزشی در غرف بازیافت بخشی دیگر از برنامه های سازمان مدیریت پسماند در جهت تشویق شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا  بوده که مدیر عامل سازمان  مدیریت پسماند  به آن اشاره نمود .

کریمیان در پایان با اشاره به  درج قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان در غرفه های بازیافت به صورت روزانه وبه قیمت روزبازارهای  رسمی ، فلزات ، پلاستیک ، کاغذ ، شیشه را از جمله پسماند خشک نام برده که قابلیت بازیافت و تبدیل شدن به مواد اولیه صنایع را داشته و شهروندان می توانند موارد مذکور را  بصورت جداگانه  به غرف  بازیافت تحویل دا ده و در ازای آن  انواع مواد شوینده را دریافت نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: