جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
پیاده روی و دوچرخه سواری ، مکانیزم هایی برای کنترل آلودگی هوا و حفظ محیط زیست

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تاثیر لغو تحریم ها بر صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت : صنعت خودروسازی کشور و صنایع وابسته به آن همواره به تکنولوژی کشورهای خارجی نیازمند بوده است و لغو این تحریم ها پاسخگوی نیاز صنایع مذکور خواهد بود .

عبدالوحید فیاضی اظهار داشت : با اعمال تحریم ها بر صنعت خودروسازی ، خودروسازان داخلی در راستای مرتفع ساختن نیاز خود به تولیدات داخلی روی می آورند که برخی از آنها نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست .

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد : متاسفانه تولیدات داخلی در حدی نیست که بتواند آلایندگی را مطابق با استاندارد دنیا کاهش دهد لذا کاهش تحریم ها در این زمینه نیز تاثیرگذار خواهد بود و خودروسازان می توانند با برقراری تعامل با سایر کشورهای دنیا استاندارد های روز را به کشور وارد نمایند .

وی در ادامه به ارتباط صنعت خودرو و محیط زیست اشاره و عنوان کرد : به دلیل اهمیت خودروها در آلودگی هوا این رابطه اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار است .

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این رابطه در کلان شهر های کشور بالاخص تهران ملموس تر به نظر می رسد .

عبدالوحید فیاضی در ادامه به تاثیر استفاده از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت : توسعه وسائل حمل و نقل عمومی باعث کاهش استفاده از خودروهای شخصی خواهد شد .

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد : عدم استفاده از خودروهای شخصی به طور طبیعی به حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان کمک خواهد کرد .

به گفته وی با توجه به محدودیت های اقتصادی که اخیرا ایجاد شده توسعه حمل و نقل عمومی به تعویق افتاده است اما امید می رود که به زودی این امر شتاب لازم را پیدا کند .

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در انتها بر توسعه پیاده روی و دوچرخه سواری تاکید کرد و گفت : پیاده روی و دوچرخه سواری مکانیزم هایی برای کنترل آلودگی هوا و حفظ محیط زیست محسوب می شود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: