جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 بهمن 1392     
فرهنگ سازی شرط لازم است اما شرط کافی نیست

به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهرهای پایدار و توسعه یافته شاخص هایی دارند که یکی از مهم-ترین  آن ها رفتارهای ترافیکی است، گفت: در این شهرها، مردم نظم و انضباط را به صورت کامل رعایت می کنند و به اصول و قواعد حاکم بر شهر احترام می گذارند و همین قاعده مندی، گواه پایداری و تضمین کننده توسعه یافتگی این شهرهاست.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که نا به سامانی و نا به هنجاری در رفتارهای ترافیکی نشان دهنده عقب¬ماندگی شهرها و کشورهایی است که این رفتارها در آن ها به نمایش گذاشته می شود، افزود: رفتارهای ترافیکی شاخصی است که نمی¬توان آن را کتمان کرد و از ملت با فرهنگ و متمدن ایران که به ارزش های انسانی و اجتماعی پآیبندند، چنین رفتارهایی پذیرفته نیست.

وی با اعلام این که رفتارهای ترافیکی بسیاری از رانندگان، راکبان موتور و عابران در شأن ملت ایران نیست، تأکید کرد: البته با فرهنگ سازی تمام مشکلات را نمی توانیم حل کنیم و گرچه توجه به موضوعات فرهنگی شرط لازم است اما شرط کافی نیست.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که البته فراموش نکنیم نمی توانیم از افرادی که هرگز به آن ها آموزش نداده ایم، انتظار داشته باشیم موضوعات مورد نظر ما را رعایت کنند، تصریح کرد حتی برای افرادی که در صدد دریافت گواهینامه موتورسیکلت هستند نیز هیچ  آموزش آکادمیکی پیش بینی نکرده ایم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری و پلیس، هنر را به عنوان ابزاری که می تواند در خدمت پرورش جامعه قرار گیرد مورد توجه قرار داده اند، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که حتی پلیس هم صرفاً به اعمال قانون اکتفا نمی کند و امروز برای پلیس راهور آموزش مقدم بر اعمال قانون است.

وی در پایان با تأکید بر این که موضوع فرهنگ سازی نه مأموریت ذاتی پلیس راهور است و نه وظیفه اداری مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توجه دستگاه های مسئول به این بخش، پلیس راهور و مدیریت شهری داوطلب شده¬اند تا با استمداد از هنرمندان و استفاده از زبان هنر آموزش های  ترافیکی را بر ذهن دانش آموزان حکاکی کرده و در وجود این عزیزان نهادینه کنند. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: