جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 شهريور 1393     
علایم خال‌های بدخیم و سرطانی

ایسنا: یک متخصص پوست و مو بر لزوم جدی گرفتن تغییر رنگ و اندازه خال‌های بدن تاکید کرد.

دکتر امیرهوشنگ احسانی، با اشاره به اینکه با دوری از اشعه فرابنفش خورشید می‌توان از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کرد یا خطر بروز آن را کاهش داد، گفت: پیدایش خال ناشی از برهم خوردن ترکیب طبیعی بافت‌های پوستی یا عملکرد غیرطبیعی سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست است. خال‌ها اغلب ضایعات خوش خیم هستند و نیاز به اقدامات درمانی ندارند.

وی در ادامه افزود: خال‌های پوستی اغلب ماهیت خوش خیم دارند و به ندرت ممکن است ماهیت بدخیم پیدا کنند، بنابراین اغلب آن‌ها نیازی به اقدامات درمانی ندارند. اما در مواردی که از نظر زیبایی ظاهری ناخوشایندی داشته یا در محل تحریک مداوم مانند دست، آرنج و صورت و ریش مردان است با استفاده از روش لیزری یا جراحی می‌توان به درمان اقدام کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: پیدایش تغییراتی مانند عدم تقارن خال، نامنظم بودن لبه‌های خال، غیریکنواخت بودن رنگ خال و بزرگ شدن ناگهانی از نشانه‌های بدخیمی و سرطانی بودن خال است.

احسانی تاکید کرد: هرشخصی باید نسبت به خال‌های بدن خود آشنایی کامل داشته باشد تا در صورت مشاهده تغییرات مذکور به سرعت متوجه شده و برای درمان اقدام کند.

این متخصص پوست در پایان بیان کرد: علاوه بر ژنتیک و تماس با گازهای شیمیایی، قرارگرفتن طولانی مدت زیر نورخورشید از مهم‌ترین علت‌های ایجاد سرطان پوست است که باید از آن اجتناب کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: