جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 شهريور 1393     
خطوط اتوبوس تندروی پایتخت با رنگ های مختلف نشانه گذاری می شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی از وضعیت خطوط با استفاده از رنگ بندی در خطوط ویژه اتوبوس های تندرو اجرایی شده است، گفت9 :خط اتوبوس های تندروی شهر تهران با رنگ بندی های متفاوت نشانه گذاری شده اند.

پیمان سنندجی از اجرای طرح رنگ بندی در خطوط اتوبوس های تندرو خبر داد و گفت: 9 خط اتوبوس های تندوری شهر تهران با رنگ بندی های متفاوت نشانه گذاری شده اند. به این منظور خطوط 9 گانه اتوبوس های تندرو بر مبنای روانشناسی محیط و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی رنگ بندی شده اند. به عنوان مثال خط 10 بی ار تی که به سمت دانشگاه علوم تحقیقات تهران خدمات رسانی می کند، بر مبنای کوهستانی بودن منطقه به رنگ قهوه ای مشخص شده است یا خط 9 بی ار تی  که در محدوده شمیرانات و باغات تردد می کند به رنگ سبز شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: اکنون برای هر ایستگاه بی ار تی استانداردی بر مبنای رنگ بندی طراحی شده به طوری که تمامی لیبل ها و بنرهای ایستگا ها با رنگ بندی خطوط شناسایی خواهند .

وی با اشاره به اینکه در ناوگان اتوبوسرانی با محدودیت استفاده از اتوبوس ها با رنگ بندی های متفاوت مواجه هستیم، بیان کرد: از این رو فقط از لیبل ها برای معرفی رنگ بندی اتوبوس ها استفاده شده است.

سنندجی با بیان اینکه مدیریت زمان سفر و کاهش زمان انتظار یکی از شاخصه های ارتقا خدمات رسانی مطلوب در خطوط اتوبوسرانی است که بر مبنای استاندارد ایمنی و امنیت تعریف شده است، تصریح کرد: طی سال جاری تمامی خطوط اتوبوس های تندرو به سیستم مدیریت سفر تجهیز خواهند شد. بدین ترتیب چنانچه شخصی در ایستگاهی پیاده و یا سوار شود، براساس بنرهای تعبیه شده در ایستگاه ها می تواند تشخیص دهد که  به کدام یک از مد های حمل و نقل عمومی دسترسی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه تابلوهای راهنمای دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی در نیمی از ایستگاهای بی ار تی نصب شده است، گفت: بر مبنای این تابلوها، چنانچه شهروندی در ایستگاهی پیاده شود با استفاده از تابلوهای راهنما می تواند از وضعیت دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی ازجمله تاکسی، مترو، خطوط دوچرخه و نیز نحوه دسترسی به مراکز در مانی، مراکز تفریحی و فضای سبز و........ مطلع شود .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه بیش از 4 هزار ایستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد، تصریح کرد: برنامه زمانبندی و تابلوهای راهنمای دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی تا پایان سال در تمامی ایستگاه های شهر تهران نصب خواهد شد .

سنندجی افزود: اکنون برنامه ای برای اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس ها طراحی شده که شهروندان می توانند با دانلود این برنامه از زمان رسیدن اتوبوس ها مطلع شوند. همچنین تابلوهای ایستگاه های اتوبوس شهر تهران نیز به صورت یکپارچه طراحی شده که تا پایان سال جاری تمامی ایستگاه ها به تابلوهای جدید تجهیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه 9 خط اتوبوس تندرو در شهر تهران فعال است که سهم قابل توجهی از جابه جایی شهری را برعهده دارد گفت: اکنون میزان جابه جایی روزانه اتوبوس های تندرو در پایتخت به 2 میلیون و 200 هزار جابه جایی رسیده است .

سنندجی با تاکید بر اینکه 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران روزانه 4 هزار و 500 نفر را جابه جا می کند، تصریح کرد: در این میان 2هزار دستگاه اتوبوس تندروی شهر تهران 2 میلیون و 200 هزار جابه جایی را برعهده دارند و این بدین معناست که بیش از نیمی از سفرهای روزانه شهروندان از طریق خطوط اتوبوس های تندرو محقق می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: