جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 شهريور 1393     
سفر‌بدون‌تصادف‌با‌ماشین‌گوگل‌/‌عکس

ایسنا: بازار خودروهای خودران به سرعت در حال توسعه است و دولت انگلستان نیز سال آینده میلادی در سه شهر این کشور آزمایش‌های پیشگامی را در این زمینه آغاز می‌کند. با این حال نمونه اولیه اتومبیل گوگل پیشرفته‌تر از هر وسیله نقلیه‌ای است که تولیدکنندگان دیگر ارائه داده‌اند و لبه‌های انحنادار آن از لحاظ دیداری بسیار جذاب هستند.
 
لیزرها، حسگرها و دوربین‌های موجود بر روی خودرو در یک محفظه‌ چرخان به نام لیدار امکان داشتن دیدی بهینه از اطراف اتومبیل را می‌دهد. بدنه این فناوری از پلی‌کربنات سبک‌وزن ساخته شده و شیشه جلویی آن نیز از جنس پلاستیک ضخیم ارتجاعی تولید شده که هنگام لمس‌شدن خمیده می‌شود. پوشش موتور خودرو، فوم نرمی است که هنگام بروز تصادف ضربه را به حداقل می‌رساند.
 
برای حرکت در جاده پیش رو، سیستم از ترکیبی از دوربین‌های ویدیویی، حسگرهای راداری، لیزرها، جی‌پی‌اس و دقیق‌ترین نقشه‌های سه‌بعدی استفاده می‌کند و به گفته «کریس اورمسوم»، سخنگوی رهبر تیم خودروی خودران، این نقشه‌ها جهت نشان‌دادن وضعیت جاده و دیگر متغیرها به طور مدام به‌روز می‌شوند.

 

نوعی صفحه مسطح نیز زمان، تاریخ، دما و تصویر رایانه‌ای از جاده پیش رو را به راننده نشان می‌دهد.

 
این اتومبیل هنوز در جاده‌های عمومی به کار نرفته و طی هفته‌های آینده، در معرض ترافیک واقعی قرار خواهد گرفت و آزمایشات ایمنی راننده و فرمان را از سر خواهد گذراند. قرار است 100 خودروی گوگل دیگر نیز ساخته شده و در آینده نزدیک آزمایش شوند.
 
چون این خودرو فاقد هر اشتباه انسانی است، گوگل مدعی است با وسایط نقلیه‌ای از این دست شهروندان شاهد جریان روانی از اتومبیل‌ها خواهند بود که با یکدیگر صحبت می‌کنند. فواصل بین خودروها کاهش خواهد یافت و علائم ترافیکی را می‌توان حذف کرد. چون خودروهای رایانه‌ای در الگویی دقیق حرکت می‌کنند، مسافرت‌ها سریع‌تر خواهند شد و اشتباهات انسانی ناشی از مصرف الکل و استفاده از تلفن همراه پشت فرمان نیز از میان خواهند رفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: