جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 شهريور 1393     
برخورد با رانندگان تاکسی فاقد پروانه هوشمند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند و مشاور مدیر عامل سازمان تاکسی رانی گفت: با توجه به تاسیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و به کارگیری از سیستم هوشمند برای اولین بار در این ناوگان ، این مرکز در حال پی گیری وظایف  خود در راستای استفاده از ساز و کار هوشمند و مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت نظارت  و کنترل بر ناوگان تاکسی رانی است .

حسن قوی زری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : از جمله برنامه های ما در این مرکز طرح ضربتی برخورد با رانندگان تاکسی فاقد پروانه و نیز شناسایی تاکسی هایی که خدمات مناسبی به شهروندان ارائه نمی کنند.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته برنامه تغییر پروانه های سنتی _معروف به کارنامه _ و تبدیل آن به کارت های هوشمند به مرحله اجرا در آمده است که طی فراخوان های متعددی در زمان های مشخص و از طریق مجاری اطلاع رسانی معتبر به اطلاع تمام تاکسی رانان شهر تهران رسیده است .

قوی زری تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز تعدادی از رانندگان تاکسی برای دریافت کارت پروانه هوشمند خود اقدام نکرده اند، بنا بر آیین نامه های مصوب شورای شهر و قوانین مصوب در هیات دولت در خصوص روابط اجرایی و نظارتی تاکسیرانی با این دسته از رانندگان که برای تعویض پروانه اقدام نکرده اند برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شناسایی رانندگان فاقد پروانه از طریق  تجهیرات کنترل هوشمند که در اختیار واحد های کنترل و نظارت در تاکسی رانی است و  از طریق دسترسی به سیستم های هوشمند دیگر که در اختیار سایر دستگاه های نظارتی دیگر نظیر" اطلاعات تردد تاکسی ها در محدوده طرح ترافیک"، "اطلاعات تراکنش های سوخت گیری" ، "اطلاعات تخلفات راهنمایی و رانندگی" صورت می گیرد،  که این اطلاعات طی هماهنگی ها و نامه نگاری هایی که با این دستگاه ها داشته ایم در اختیار سازمان تاکسی رانی قرار می گیرد .

قوی زری در خصوص نحوه برخورد با این دسته از رانندگان گفت: پس از دریافت اطلاعات از بانک های اطلاعاتی مذکور ، و اطلاع از وضعیت تردد و تخلفات تاکسی ها  بر اساس ضوابط موجود ، اولویت هایی را برای  برخورد قانونی تعیین می کنیم . از جمله این مراحل در اولویت برخورد  می توان به " ابطال سهمیه سوخت "و " ممنوعیت ورود به طرح " برای این تاکسی ها اشاره کرد .

وی در ادامه افزود: پس از اعمال جریمه ها توسط پلیس ، برابر آیین نامه هیات انضباطی رسیدگی به تخلفات رانندگان تاکسی ، مراحل مذکور طی شده و تا مرحله خلع ید و ابطال پروانه تاکسی رانی پیش خواهد رفت .

قوی زری در خصوص راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسیران ( سیما تاکسی ) گفت :سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی،  کلیه فرایند های مربوط به مباحث اجرایی در سازمان تاکسی رانی را توسط این سامانه مدیریت کرده و طرح هایی نظیر ؛ تمدید پروانه ، صدور پروانه ، مرخصی از خدمت ، تعیین محل فعالیت ، و نقل و انتقال خودرو در قالب این سامانه تعریف می شود . "پروانه هوشمند" یکی از خروجی های سامانه مدیریت یکپارچه است و در واقع تمام خدمات قابل ارائه به رانندگان از قبیل " طرح رفاهی " ، " طرح بشارت " و "طرح های درمانی "  به پروانه هوشمند گره خورده است  و از سوی سازمان از طریق این سامانه انجام می شود.

وی در خاتمه  افزود: با توجه به اعلام هایی که در نوبت های مشخصی از طریق جراید و مجله تاکسی انجام گرفته است، مهلت برای تعویض پروانه و تبدیل آن به هوشمند پایان یافته و در حال حاضر فاز اول برخورد با تاکسیرانان متخلف آغاز شده است و بحث ابطال کارت سوخت تعدادی از تاکسیرانان متخلف و دعوت از آنها برای کمیته انضباطی در حال انجام است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: