جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 شهريور 1393     
روحانی: تحریم تجاوز است

فارس: حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی  گفت: یاد امام خمینی به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین، یاد شهیدانی که با ایثار و انقلاب‌شان، این نهضت به پیروزی رسید و یاد شهیدانی که در هشت سال دفاع مقدس از این میهن و نظام دفاع کردند و یاد همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان که در این دوره برای استقلال این نظام تلاش کردند را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: اگر بگوییم شهید رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه نه تنها دوران انقلاب بلکه تاریخ انقلاب بودند امری به مبالغه نگفته‌ایم. قبل از انقلاب با این عزیزان آشنا بودم و بعد از انقلاب به دلیل همکاری در مسئولیت‌های مختلف آنان را می‌شناختم و باید بگویم که تا پایان روزهای پرافتخار زندگی‌شان جز تواضع و خضوع مردم‌داری و فداکاری از آنان ندیدم که این امر روز به روز در حال افزایش بود.

روحانی در تشریح ویژگی شهید باهنر و شهید رجایی اظهار داشت: شهید رجایی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم و پس از آن به عنوان نخست‌وزیر فعالیت می‌کرد با شهید رجایی که در زندان به مبارزه می‌پرداخت هیچ تغییری نکرد چرا که رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگیش رجا، پاکی و فداکاری برای این مردم بود.

وی ادامه داد: شهید باهنر نیز فردی بود که به عنوان یک اندیشمند مبارز برای آموزش و پرورش این سرزمین تلاش می‌کرد تا روزی که پیش از انقلاب عضو جامعیت روحانیت مبارز شد و پس از انقلاب که مسئولیت‌های مختلفی را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت باید گفت که هنرمندی در سراسر زندگی این فرد دیده می‌شد و بی‌هنری در عملکرد وی وجود نداشت چرا که بسیار متواضع، متفکر، خوش‌بیان بود که من خاطرات فراوانی را از وی به خاطر دارم.

رئیس‌جمهور کشورمان با ابراز امیدواری از ادامه دادن راه شهیدان انقلاب تصریح کرد:‌ به همه شهدای بزرگی که از روز اول برای این انقلاب تلاش کردند تا شهیدان رجایی و باهنر افتخار می‌کنیم و درود می‌فرستیم و از خدا می‌خواهم راه و مسیر آنها را ادامه داده و از اهداف و آرمان آنان که همانا اهداف و آرمان دولت است پاسداری کنیم.

روحانی تصریح کرد: این جشنواره تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است، این برگزیدگان کاملاً نمادین است والا اگر بخواهیم برگزیدگان را در یک فضایی جمع کنیم هم فضای وسیعی می‌خواهد هم زمان زیادی برای تجلیل از آنها باید داشته باشیم.

وی گفت: وقتی می‌گوییم دولت یعنی همه کارکنان؛ مقصود از دولت هیأت دولت یا آن چند نفری که آئین‌نامه تصویب می‌کنند و برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهند و بر کشور نظارت می‌کنند، ‌نیست و همه کسانی که برای مطالبات مردم و خواست مردم برای نظام تلاش می‌کنند همه دستگاه‌ها از قوه مقننه و قضائیه تا نیروهای مسلح و همه کارکنان دولت هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هر کاری در کشور انجام می‌شود آن کار و خدمت تعلق به همه کارکنان دولت دارد، اگر در کنار دولت قوه مقننه نباشد و قانون لازم را در اختیار دولت قرار ندهد برنامه از سوی آنها تصویب نشود و بودجه سالانه را مصوب نکند، چگونه می‌توانیم به مردم خدمت کنیم، اگر دستگاه قضایی در کنار دولت نباشد عدالت را برقرار نکند و در کنار مردم نباشد مگر می‌شود خدمتی را به مردم ارائه کرد.

روحانی گفت: اگر نیروهای مسلح امنیت ملی را برقرار نکنند مگر بدون امنیت ملی و امنیت اجتماعی می‌شود کاری را انجام داد؟ اگر در این جشنواره از سه وزارتخانه تجلیل شد به این معنا نبود که مابقی وزارتخانه‌ها از تلاش و وظیفه خود چیزی را کم گذاشته باشند. همه دستگاه‌ها تلاش و خدمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک بار خاص بر دوش این سه وزارتخانه گذاشتیم برای آرامش در منطقه و برای اینکه صدای ملت رساتر به گوش ملت برسد و از حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی بهتر دفاع کنیم و ظلم‌هایی که به ناروا به کشور شده را مهار کنیم، رسالت سنگینی را بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور قرار دادیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: