جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 شهريور 1393     
مجسمه هایی که سخن می گویند

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، به نقل از آرت نت نیوز، روزگاری که مجسمه‌های خیابانی تنها قطعه‌ای برنز و سنگ بی صدا بودند، این بار لب به سخن گشودند.
 
این مجسمه‌ها با عابرین اطراف خود سخن گفته و یک یا دو داستان از زندگی، مشکلات و باورهایشان را برای آن‌ها بازگو خواهند کرد.
 
این مجسمه‌های سخنگو یک نو آوری بی نظیر هستند که توسط شرکت دولتی "سینگ" در لندن برای بالا بردن روحیه و دانش عمومی ساخته شده‌اند.
 
"کولت هیلر"، کارگردان هنری شرکت سینگ می‌گوید: واقعیت این است که اکثریت آدم‌ها به ندرت به فضاها و مجسمه‌های اطرافشان توجه می‌کنند و من با خود فکر کردم که اگر این مجسمه‌ها لب به سخن بگشایند، چه داستان‌هایی را ممکن است درباره‌ی زندگیشان با ما مطرح کنند؟ تعداد کثیری از بازیگران،‌ نویسندگان و شخصیت‌های تلویزیونی، صدا و حتی خیال پردازی‌ اشان را در این پروژه به اشتراک گذاشته‌اند.
 
"اد استاپارد" در قالب محبوب ترین کارآگاه انگلیسی "شرلوک هولمز" در خیابان بیکر صحبت می‌کند.
 
"جرمی پکسمن" در قالب "جان ویلکز" یکی از هواداران پارمانی قرن هجدهم سخن می‌گوید و "لیت تاکر" به ملکه ویکتوریا تبدیل خواهد شد و جمعیت بسیاری را به بازدید از نمایشگاه ویکتوریا در کاخ کنسینگتون تشویق خواهد کرد.
 
در پشت پرده‌ی این مجسمه‌های سخنگو قاعده‌ی ساده‌ای وجود دارد: هر مجسمه‌ به صحفه‌ی کوچکی مجهز شده که باعث می‌شود آن‌چه که باید توسط مجسمه پاسخ داده شود را بشنود که این کار از طریق یک لینک اینترنتی یا بارکد (کیو آر) صورت می‌پذیرد.
 
آن‌چه که عموم باید انجام دهند تنها فعال کردن تلفن‌های هوشمند خود نسبت به این علائم است.
 
هیلر به گاردین گفت: نیازی به دانلود کردن چیزی نیست،این تنها تجربه‌ی یک لحظه‌ی خود جوش است. تلفن همراه شما زنگ خواهد خورد و شما روی صفحه مشاهده می‌کنید که شرلوک هلمز منتظر پاسخ شماست و پس از پذیرفتن تماس، یک صحبت یک طرفه آغاز خواهد شد.
 
این مجسمه‌های سخنگو همچنین نمونه جدیدی از راهنما‌های موزه‌ای به حساب خواهند آمد.
 
به گفته‌‌ی کارگردان این پروژه، "ما امیدواریم به شنوندگان بیشتری در اطراف این مجسمه‌ها دسترسی پیدا کنیم؛ مردمی که عاشق هنر هستند."
 
به گفته‌ی وی، پروژه‌ی مجسمه‌های سخنگو برای سال برقرار خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: