جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 شهريور 1393     
چالش های خودرو سازان اروپایی در برخورد با مشکل آلایندگی خودرو ها

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،قوانین خروج گاز های آلاینده که توسط دولت های اروپایی تنظیم شده است ،کمپانی های خودرو ساز را مجبور کرد تا متوسط میزان خروج گاز دی اکسید کربن را در مدل های جدید تا سال 2020 به میزان 20 درصد کاهش دهند.رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا در این زمینه غیر ممکن است.

متوسط خروج گاز های آلاینده خودرو ها بین سال های 2006 تا 2012 به میزان 17 در صد کاهش یافته است.قوانین جدید اتحادیه اروپا سازندگان خودرو را وادار ساخته تا در مورد چگونگی کاهش میزان آلایندگی خودرو هایشان پیش از پایان یافتن این دهه اقداماتی صورت دهند.

بر اساس گزارشی از شورای بین المللی حمل و نقل پاک،متوسط میزان آلایندگی خودرو ها در سال 2006، 160 گرم در کیلومتر بوده که این میزان در سال 2012 به 132 گرم در کیلومتر رسیده است،یعنی کاهشی در حدود 17 درصد.

کمپانی ها توافق کردند که این میزان تا پایان سال جاری به 130 گرم بر کیلومتر برسد، که هدفی قابل دستیابی به نظر می آید.

در هر صورت قوانین اروپایی تعیین کردند که این میزان تا پایان سال 2020 باید به میزان 95 گرم بر کیلومتر برسد.

بررسی های اخیر این قواعد نشان می دهد که تنها 95 درصد از خودرو ها قادر به دستیابی به این هدف تا سال 2020 هستند.

گرچه که کمپانی ها توافق کردند که این میزان تا سال 2021 به میزان 100 درصد خودرو های تولیدی برسد.

رسیدن به این اهداف باعث می شود تا بین سال های 2015 تا 2020 به میزان 27 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی اتفاق بیفتد،مسئله ای که برای سازندگان خودرو یک چالش محسوب می گردد.

آلایندگی همه خودرو ها بر اساس میزان 95 گرم بر کیلومتر سنجیده نمی شود،چرا که میزان انتشار دی اکسید کربن توسط یک خودرو به وزن آن بستگی دارد.

یکی از کمپانیهایی که تا سال 2020 به این میزان دست پیدا می کند فیات است.این کمپانی سبک ترین خودروی دنیا را با وزن 1209 کیلوگرم ساخته که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن 85 گرم بر کیلومتر است.

کمپانی دایملر با داشتن سنگین ترین خودرو به وزن 1583 کیلوگرم،به میزان 109 گرم بر کیلومتر گاز دی اکسید کربن منتشر خواهد کرد.

این کارآیی ها و محاسبات بر اساس استاندارد های سیکل جدید رانندگی اروپایی(اِن ای دی سی) صورت می پذیرد.گرچه اتحادیه اروپا در صدد است تا آزمایشات جدید در صرفه جویی در نمصرف سوخت را پایه گذاری نماید،که این رسیدن به هدف سال 2020 را سخت تر می نماید.این تست جدید توسط سازمان ملل در مورد آلودگی و انرژی در نوامبر سال گذاشته پایه گذاری شده است.

این آزمایشات به واقعیت نزدیک تر می باشند و بر اساس اطلاعات به دست آمده در 460000 مایل رانندگی فراهم آورده شده است.این آزمایشات نشان می دهد که اِن ای دی سی خروجی های واقعی ندارد.یعنی این آزمایش با خطایی بیش از 25 درصد مواجه است.

رسیدن به اهداف سال 2020 برای خودرو سازان مشکل و پر هزینه است و آزمایشات جدید سازمان ملل در این زمینه نیز قضیه را چالش برانگیز تر می نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: