جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 شهريور 1393     
طرح آموزش رانندگان سرویس مدارس؛ طرحی برای تعدیل و تغییر رفتارهای قانون گریز

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در مهر ماه ، موضوع  سرویس مدارس شهر به عنوان یکی از مهمترین  مباحث حمل و نقل مطرح است و برنامه ها برای ساماندهی به وضع سرویس مدارس  طی توافق نامه ای میان تاکسیرانی ، آموزش و پرورش ، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان اتوبوسرانی در حال انجام است .

دکتر حسن اشتری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : با در نظر گرفتن این که با شروع سال تحصیلی حدود دو میلیون نفر به جمعیت سفر های درون شهری افزوده می شود و بخش زیادی از جمعیت را دانش آموزان تشکیل می دهند ، ضرورت به کارگیری نیروهای  کار آزموده و منضبط برای جابه جایی تعداد زیادی از دانش آموزان که  برای رسیدن به مراکز آموزشی از سرویس استفاده می کنند ، بیش از پیش احساس می شود .

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای این طرح واحد های نظارتی  تاکسیرانی ، پلیس راهنمایی و رانندگی و  اداره کل آموزش و پرورش تهران به طور جدی در خصوص این موضوع پی گیری می کنند. در خواست ما از والدین دانش آموزان این است که برای هرچه بهتر به ثمر نشستن تلاش ها در این زمینه ، همکاری های لازم را با ما داشته باشند و از به کارگیری رانندگان و خودروهایی که فاقد گواهینامه و برچسب سرویس مدارس هستند ، جدا خودداری کنند . 

رئیس مرکز آموزش تاکسیرانی گفت: کلاس هایی برای آموزش رانندگان در نظر گرفته شده است . فاز اول طرح آموزش رانندگان سرویس مدارس  از اول شهریور ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد . رانندگان می توانند برای حضور در این کلاس ها از طریق ثبت نام در دفاتر شرکت های عامل تاکسیرانی اقدام کنند . در پایان هر دوره به رانندگانی که دوره را با موفقیت به پایان می رسانند ، گواهینامه اعطا می شود و بر روی خودرو آنها برچسب سرویس مدرسه  چسبانده می شود .

وی در ادامه افزود : این طرح تا پایان سال ادامه دارد و پیش بینی می کنیم در پایان  فاز  اول ، در حدود 8 هزار راننده بتوانند تحت پوشش طرح سرویس مدارس قرار گیرند و در نظر داریم تا پایان سال 16 هزار نفر از رانندگان را آموزش دهیم .

 اشتری در خاتمه گفت : در این کلاس 4 ساعته از دانش اساتید راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و آموزش و پرورش  در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و آیین نامه و همچنین  روانشناسی  بهره  جسته ایم . این دوره ها با تاکید بر قانون مداری و رعایت نظم و انضباط ، پاکیزگی ، مسئولیت پذیری و احترام متقابل در حوزه مباحث شهروندی می تواند نقش موثری در تغییرو تعدیل  رفتار های قانون گریز ، نامنظم  و بی مسئولیت  برخی رانندگان داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: