جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
تغییرات بهای خدمات تاکسی ها متناسب با کیفیت خدمت رسانی آن ها می باشد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، لایحه دریافت خدمات شرکت های خصوصی تاکسیرانی در شورای اسلامی شهر تهران تصویب و در انتظار تایید فرمانداری برای ابلاغ و اجراست. مدیرعامل تاکسیرانی تهران روح حاکم بر آیین نامه جدید را کیفیت خدمات می داند و تصریح می کند در صورتیکه شرکتی این معیار را رعایت نکند با ارجاع به هیات انضباطی منحل و یا در  شرکت دیگری ادغام می شود.

میثم مظفر مدیرعامل این سازمان در جلسه«هم اندیشی با مدیران مناطق و مدیران عامل شرکت های خصوصی » در خصوص لایحه بهای خدمات دریافتی از تاکسیرانان با تاکید بر نقص موجود  در مکانیزم نظارتی ارائه خدمات به تاکسیران ها و دریافت بهای خدمات تصریح کرد: با راه اندازی سیما تاکسی و تدوین آیین نامه جدید بهای خدمات ، تاکسیران پول خدماتی را که دریافت می کند می پردازد و قبل از هر پرداختی رسید بهای خدمات را دریافت می کند.

مظفر تصریح کرد: در سیستم جدید، پرداخت ها سیستمی ست و اعمال سلیقه حذف شده در عین حالی که نرخ ها تغییرات چندانی برای تاکسیراننداشته و این گروه از محل تغییر آیین نامه متضرر نمی شوند.

وی با اشاره به دوگانگی موجود بین تاکسی های زرد و سبز در ناوگان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه پروسه خصوصی سازی در تاکسیرانی ابتر مانده بود و تاکسی های سبز که زیر مجموعه شرکت ها بودند همانند شهروند درجه دو با آنها برخورد می شد که تنها شارژ پرداخت می کردند و خدمات چندانی دریافت نمی کردند .

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: با تصویب این لایحه حجت بر شرکت های خصوصی تمام می شود و تمامی تاکسی ها اعم از زرد و سبز در ازای دریافتخدمات، بهای آن را می پردازند و تفاوتی بین رنگ تاکسی ها وجود نخواهد داشت.

مظفر با بیان اینکه روح حاکم بر آیین نامه تغییر بهای خدمات تاکسی ها و نظارت سازمان بر اجرای این مصوبه متناسب با کیفیت خدمات است، تصریح کرد: سازمان، کیفیت خدماتی که شرکت های خصوصی ارائه می دهند را درجه بندی می کنند و تا سقف 15 درصد در سیما تاکسی به شرکت هایی که بهترین خدمات را ارائه می دهند اجازه دریافت بها می دهد و در عین حال شرکت هایی که کیفیت مناسب را ارائه نکنند و یا از آیین نامه مصوب تخلف کنند به هیات انضباطی معرفی و برخورد قانونی- انحلال و یا ادغام-صورت می گیرد.

 

در این جلسه مدیران شرکت های خصوصی از جمله مخبری، مدیرعامل شرکت ایمان تاکسی و سلیمانی مدیرعامل شرکت تک تاکسی به نمایندگی از دیگر شرکت های خصوصی تهیه و تصویب لایحه بهای خدمات را کار ارزشمند ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کردند که انعکاس مناسبی داشته باشد.

بر اساس این گزارش از جمله تغییراتی که در آیین نامه جدید وجود دارد می توان به تغییرات مساحت دفاتر تاکسیرانی شرکت های خصوصی، واگذاری مسئولیت پوشش متحدالشکل تاکسیران ها به شرکت های خصوصی، الزام کارت شناسایی تاکسیران، ارائه خدمات به ادارات و موسسات و سازمان های دولتی و غیردولتی در قالبی مشخص اشاره کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: