جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 بهمن 1392     
طراحی‌ خودرویی با مونتاژ 60 دقیقه ایی

ایسنا:  پروژه شرکت OSVehicle واقع در هنگ‌کنگ، سال گذشته با هدف باز کردن راهی برای ارائه پلت‌فرمی جدید آغاز شده است که در آن، بتوان یک خودروی اقتصادی و قانونی برای جاده را توسط سازمان‌های کوچک‌تر یا حتی مسافران ساخت.

این پروژه خودرویی از نوع آیکیا (IKEA) خلق می‌کند که به افراد طرح و ریاضیات اساسی برای ساخت و تکمیل خودروی مسافرتی خودشان را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های این طرح که «TabbyDIY» نام دارد، سادگی، ماژولار بودن و دسترسی آسان به آن‌ است.



 
پروژه مزبور اکنون در حال طراحی دو مدل مختلف با منبع باز است؛ مدل Tabby دارای اسکلتی دو تا چهار سرنشینه است که بر اساس ادعای شرکت سازنده، مونتاژ آن فقط یک ساعت زمان می‌برد و می‌تواند به موتور احتراق معمولی، موتور الکتریکی یا موتور الکتریکی اسپرت هیبریدی (IHE) تجهیز شود.

سامانه IHE موتور هیبریدی منحصر‌بفردی است که در حال حاضر توسط این پروژه طراحی می‌شود و شامل دو موتور الکتریکی بوده که با یک موتور احتراق درونی ترکیب شده است.

از سوی دیگر، ساختار مدل دوم خودروی در حال طراحی به نام Urban Tabby به کاربران، خودرویی آماده و دارای گواهینامه ارائه می‌دهد که از لحاظ قانونی در اروپا، آسیا و آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

نمونه‌های اولیه Tabbyبه منظور ارتقاء ثبات و ایمنی آن در حال آزمایش است؛ این سامانه برای چندین بازار بین‌المللی طراحی شده و تمامی جزئیات آن به زودی ارائه خواهد شد.

سیستم Urban Tabby برای طیفی از کاربردها مانند سیستم حمل‌و‌نقل عمومی و خصوصی در فرودگاه‌ها یا کارخانه‌های بزرگ، انتقال آب، غذا یا تجهیزات دارویی در مکان‌هایی مانند نواحی روستایی آفریقا یا ایجاد یک ناوگان مشترک خودروی سبز طراحی شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: