جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
برنامه برای حمایت ازتولید

مهر: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام جزئیات برنامه این بانک برای خروج از رکود و حمایت از تولید، از انتشار دو نوع اوراق گواهی سپرده و اختصاص منابع حاصل از آن به بخش تولید و صنعت خبرداد.

علی اصغر میرمحمدصادقی با اشاره به بسته خروج از رکود گفت: بانک مرکزی برای خروج از رکود و حمایت از تولید برنامه هایی را در دست اجرا دارد، به طوریکه در بخش اعتباری بانک مرکزی انتشار دو نوع گواهی سپرده برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از دریافت موافقتنامه‌های لازم برای انتشار این گواهی های سپرده خبرداد و با بیان اینکه این موضوع در حال نهایی شدن است، افزود: بر این اساس بانک مرکزی برای کمک به خروج از رکود گواهی سپرده عام و خاص ارائه خواهد کرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در مورد گواهی سپرده عام اظهارداشت: انتشار اوراق گواهی سپرده عام به بانک ابلاغ شده و بانک‌ها در این زمینه تجهیز منابع را آغاز کردند، در عین حال قرار است اکثر منابع حاصل از آن فقط به بخش تولید اختصاص پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است که بانک‌ها ماهانه اطلاعات دقیقی در مورد انتشار اوراق به بانک مرکزی اعلام کنند، تصریح کرد: گواهی‌ سپرده نوع دوم مختص تولیدکنندگان و صنایع است.

میرمحمد صادقی افزود: تولیدکنندگان و صنایعی که فعالیت آنها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد می توانند از منابع آن بهره مند شوند، همچنین این منابع می تواند برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی سقف این گواهی را هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تولیدکنندگان می‌توانند برای طرح‌های نیمه تمام از آن استفاده کنند و یا اگر با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، از منابع حاصل بهره مند شوند. همچنین تولیدکنندگان و کشاورزان با مراجعه به بانک‌ها برای طرح‌های نیمه تمام خود از این تسهیلات می توانند استفاده کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از نهایی شدن گواهی سپرده خاص و اینکه به زودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود، خبرداد و پیش بینی کرد که تا پایان امسال یکی از ابزارهایی که بتواند به تولیدکنندگان برای خروج از رکود کمک کند، همین گواهی سپرده خاص باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: