جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
ناوگان هوشمند در شرکت واحد اتوبوسرانی ، زمان رفع مشکل را به حداقل رسانده است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص مطالعه  بر روی سلامت و ایمنی مسیرهای اتوبوس بیان داشت : با توجه به نزدیک شدن به مهر ماه و اقداماتی که همه ساله با شروع سال تحصیلی در جهت بهسازی و ایمن سازی معابر و خیابان های شهر تهران انجام می گیرد، اطلاع در زمینه وجود خرابی مسیرهای ویژه  اتوبوس، با توجه به گزارشات میدانی که توسط رانندگان شرکت واحد و یا پلیس  ثبت می شود ، به خدمات شهری و عمرانی شهرداری اعلام می گردد.

مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در سال های اخیر با به کارگیری مدیریت هوشمند در ناوگان اتوبوس رانی ، شاهد رشد و ارتقا ویژه ای در جهت اقدامات سریع برای حل مشکل بوده ایم که این مهم از طریق به کارگیری سیستم های هوشمند  و دوربین های نصب شده در معابر و اتوبوس ها به دست آمده است .

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارشات ثبت شده از  وجود مشکلات و خرابی عمرانی  در سطح معابر ، تیم های عملیاتی سریعا وارد میدان شده و در کمترین زمان ممکن در جهت رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

سنندجی خاطر نشان کرد: مدیریت اتوبوسرانی در این سال ها، به مدیریت هوشمند تغییر رویکرد داده و در زمینه تمام مشکلات موجود در کوتاه ترین زمان اقدام به رصد وضعیت اتوبوس و معابر کرده و در صورت به وجود آمدن کوچکترین مشکل یا مانع ، اقدامات اولیه برای به سامان کردن شرایط آغاز می شود.

وی در ادامه افزود : بخش عمده مربوط به تغییر و تحولات در حوزه حمل و نقل شهری به مطالعات بالادستی که در معاونت حمل و  نقل انجام می شود، برمی گردد. به طور مثال خطوط BRT  بر اساس مطالعاتی که در سازمان حمل ونقل به انجام رسیده بود، راه اندازی شد.

سنندجی در پاسخ به این پرسش که در جهت کنترل بر فعال بودن دستگاه های کارت خوان بلیط الکترونیک و فرهنگ سازی در جهت استفاده درست از آن چه اقداماتی انجام شده است، گفت : با توسعه ناوگان در زمینه زیر ساخت های هوشمند و الکترونیک ، یکی از امکاناتی که در خطوط به کمک رفاه شهروندان آمد ، استفاده از کارت های الکترونیک بود . زمان زیادی طول نکشید که ایستگاه های خطوط اصلی  و تمام اتوبوس ها به امکان دستگاه های کارت خوان مجهز شدند .

وی در ادامه افزود : با توجه به تخفیف هایی که برای استفاده کنندگان از این کارت ها در نظر گرفته شده است،  شهروندان به استفاده از این کارت ها اقبال خوبی نشان داده اند اما  هنوز جا دارد که استفاده از کارت های الکترونیکی به جای پرداخت پول تبلیغ و فرهنگ سازی شود .

سنندجی در خاتمه گفت: در زمینه نگهداشت و تعمیر دستگاه های کارت خوان ، ماموران ناوگان اتوبوسرانی و شرکت های پیمانکار بازرسی های مستمر خود را در ساعاتی از شب انجام می دهند و در صورت مشاهده خرابی و نقص در این دستگاه ها ، بلافاصله موضوع اطلاع رسانی شده و در جهت رفع نقص اقدامات لازم انجام می شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: