جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
مجهزترین مرکز هوافضا دردنیا

مهر: مجهزترین و بزرگترین مرکز تحقیق، توسعه یافته ها و پژوهش هایی در رابطه با صنعت هوا فضا در مالزی ساخته خواهد شد.

مقامات مالزی معتقدند :"این پروژه می تواند در تقویت قطب اقتصادی مالزی سهم به سزایی داشته باشد. زیرا این مرکز نه تنها تبدیل به قطب هوا فضای آسیا خواهد شد بلکه از نظر اقتصادی نیز برای مالزی بسیار اهمیت خواهد داشت. پیش بینی می شود این مرکز تحقیقاتی هوا فضا چشم انداز ملی صنعتی مالزی را تغییر داده و نقش موثری در تحقیقات هوا فضای آسیا و همینطور جهانی داشته باشد.

 این مرکز که"شهر هوا فضا" نامیده می شود، می تواند تصویری از استفاده بهینه از صنعت و تکنولوژی و همینطور تجاری سازی در بخش های علمی و هوا فضای مالزی تا سال 2020 را تشکیل دهد. این مرکز کاملا از سوی دولت مالزی حمایت خواهد شد و هنوز هیچ شرکت خارجی برای مشارکت در آن اعلام نشده است.

این شهر در مساحتی بیش از 238 هزار متر مربع ساخته و به کوالالامپور و فرودگاه سوبانگ متصل خواهد شد. در فضای داخلی این شهر نیز از اتوبوس های برقی استفاده خواهد شد. شهر فضایی تا کوالالامپور 20 دقیقه و تا فرودگاه بین المللی کوالالامپور حدودا 40 دقیقه و تا فرودگاه سوبانگ نیز حدودا 5 دقیقه فاصله خواهد داشت.

این مرکز صنعت هوا فضا نه تنها به تحقیقات، ابداعات و اختراعات در زمینه هوا فضا خواهد پرداخت بلکه جدیدترین رشته ها نیز در این مرکز به بیش از 2 هزار دانشجو تدریس خواهد شد. مراحل آزمایش و ساخت فضا پیماها نیز در این مرکز دنبال خواهند شد.
 

این شهر فضایی مجهز به تمامی امکانات رفاهی و اقامتگاه هایی برای دانشجویان، پژوهشگران یا محققان خواهد بود تا بتوانند فارغ از مکان اقامت خود به تحقیقات و پژوهش هایشان بپردازند. تامین انرژی شهر فضایی نیز از طریق انرژی خورشیدی و صفحات فتوولتائیک PhotoVoltaic یا سولار خواهد بود. بنا به گزارشات منتشر شده، تمام انرژی ها و همینطور امکاناتی که در این شهر استفاده می شوند از طریق انرژی های سبز و تجدیدپزیر خواهند بود.

این مرکز تحقیقاتی علاوه بر اینکه می تواند نقطه عطفی برای ارتباط و انتقال اطلاعات و داده های فضایی در کشورهای آسیایی باشد، می تواند نقش مهمی نیز در تجاری سازی اختراعاتی داشته باشد که در این رابطه ساخته و ارائه می شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: