جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
لوازم‌التحریر چینی درکشور

مهر: محمدحسین برخوردار با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس گفت: با توجه به ترکیب جمعیتی کشور، بازار لوازم التحریر ایران یک بازار بزرگ و پایدار است و تولیدکنندگان خارجی در خلاء ناشی از کمبود سرمایه گذاری داخلی، برای آن برنامه ریزی چند ساله انجام می دهند.

رئیس مجمع واردات با اشاره به جمعیت 16 میلیون نفری دانش آموزان و دانشجویان کشور افزود: بر اساس آمار سالهای اخیر، حدود 12 میلیون دانش آموز و 4 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که برای هر دانش آموز و دانشجو تقریبا حدود 3 کیلو گرم کاغذ در قالب دفتر و برگ A4تدارک می شود. همچنین به طور متوسط یک مداد، یک پاک کن، یک تراش و یک کیف نیز باید به آمار فوق اضافه شود.

وی در رابطه با استفاده از تصاویر شخصیت های غربی بر روی لوازم التحریر وارداتی اظهار داشت: لوازم التحرير حامل نمادها و تصاويري از شخصيت‌هاي تاثير‌گذار فرهنگي است که همین نمادها را روی اسباب بازی ها هم مشاهده می شوند.

به گفته برخوردار، متاسفانه از لحاظ فرهنگی علی رغم اینکه این حوزه یک حوزه استراتژیک و سرنوشت ساز است و با روح و روان و تربیت نسل آینده ساز کشورمان ارتباط مستقیم دارد، ولی به نظر می رسد سیاستگذاران فرهنگی این حوزه را رها کرده اند.

به گفته برخوردار ناهنجاری های فرهنگی درج شده بر روی لوازم التحریرهای وارداتی بیش از آنکه به تامین کنندگان کالا اعم از تولید کنندگان و واردکنندگان قابل ارجاع باشد، به سیاستگذاران فرهنگی بر می گردد.

رئیس مجمع واردات با تاکید بر این نکته که واردات لوازم التحریر یک فرایند منبعث از تقاضای بازار است، تصریح کرد: به نظر من آنچه که در بحث لوازم التحریر بعنوان اولویت نخست اهمیت دارد فرهنگسازی است. واردکنندگان در مقام دوم قرار دارند.

وی اظهار داشت: واردکنندگان، جنس مورد تقاضای بازار را تامین می کنند. بسیاری از این اقلام وارداتی توسط کشور چین تولید می شود؛ ولی سفارش گذار آن در واقع تقاضای بازار است. تقاضای بازار است که به تولیدکننده ایرانی یا خارجی جهت می دهد که تصویر کدام شخصیت کارتونی را روی کیف و دفتر چاپ کند.

برخوردار در رابطه با کیف های وارداتی اظهار داشت: تولید انواع کیف مدرسه فرایند پیچیده‌ و دشواری نیست و در این بین تنوع، طراحی ظاهر و جلوه محصول اهمیت زیادی برای بچه ها دارد که متاسفانه در این زمینه تولیدکنندگان داخلی از رقبای خارجی عقب افتاده‌اند

وی ادامه داد: کیف‌های مدرسه وارداتی معمولا در ماه دوم سال از تولیدکنندگان خارجی خریداری شده و در ماه‌های چهارم و پنجم وارد کشور شده و در ماه ششم در بازار توزیع می‌شوند.بنابر این اگر قرار باشد نظارتی بر آنها صورت بگیرد، باید از ابتدای سال در خصوص آن برنامه عملیاتی تعریف شده باشد

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در رابطه با لوازم التحریر تولید داخل اظهار داشت: در رابطه با تولید لوازم التحریر در داخل کشور دو نکته قابل بیان است؛ به این معنا که برند سازی در صنعت لوازم التحریر صورت نگرفته است و در خلا برندسازی داخلی، برندهای خارجی توانسته اند جایگاه مناسبی برای خودشان دست و پا کنند

وی ادامه داد: کمبود واحدهاي توليدي در بخش لوازم التحرير نشان مي دهد اين حوزه به شدت از كمبود سرمايه گذار رنج مي برد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: