جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
مشارکت جدید گازی ایران و اروپا

مهر: حمید رضا عراقی درباره آخرین وضعیت راه اندازی بزرگترین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی خاورمیانه در منطقه شوریجه خراسان، گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تزریق و ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه خراسان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه تا زمان فرا رسیدن فصل سرما تزریق روزانه 5 تا 7 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به مخزن شوریجه خراسان انجام می شودف تصریح کرد: برای زمستان سال جاری برداشت 9 تا 10 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از این مخزن ذخیره سازی گاز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون راه اندازی واحدهای فرآیندی این طرح ذخیره سازی گاز با مشارکت یک شرکت اروپایی در حال انجام است، اظهار داشت: پیش بینی می شود با هماهنگی شرکت ملی نفت و گاز در این پروژه تا پیش زمستان امکان برداشت حداکثری از این طرح ذخیره سازی گاز فراهم شود.

افزایش ظرفیت پالایش گاز به 600 میلیون مترمکعب

این مقام مسئول در پاسخ به سوال مهر مبنی بر برنامه افزایش ظرفیت پالایش گاز ایران تا پایان سال جاری هم توضیح داد: در صورت بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز، ظرفیت پالایش گاز کشور تا پایان سال جاری از مرز 600 میلیون متر مکعب در روز عبور می کند.

عراقی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص آخرین وضعیت تحویل گاز به واحدهای نیروگاهی، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تحویل گاز به نیروگاه های برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 5.5 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت از رشد 40 درصدی گازرسانی به واحدهای نیروگاهی از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: افزایش گازرسانی منجر به کاهش شدید مصرف انواع سوخت مایع به ویژه گازوئیل در نیروگاه‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به راه اندازی یک پالایشگاه گاز در فاز 12 پارس جنوبی، تاکید کرد: افزایش تولید گاز در پاسر جنوبی یکی از دلایل افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌ها در سال جاری بوده است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به توقف واردات گازوئیل از تبدیل ایران به صادرکننده به جای واردکننده این محصول نفتی خبر داد و اعلام کرده است: اولین محموله گازوئیل ایران به افغانستان صادر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: