جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
مجلس از دولت جدید انتظار بهینه کردن وضعیت حمل ونقل عمومی را دارد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار لازم برای تسهیل امور حمل و نقل عمومی ، همزمان  با بازگشایی مدارس و افزایش استفاده ازوسایل نقلیه عمومی گفت:با توجه به آمار جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کشور قطعا مسئولین مربوطه به ویژه وزارت راه وشهر سازی و متولیان حمل و نقل کشور و نیروی انتظامی موظف هستند راهکار مناسبی برای تسهیل امور حمل ونقل عمومی بیاندیشند تا هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با مشکل خاصی رو به رو نشویم .

فریدونی در ادامه گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، افزود : شهروندان نیز می بایست از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو اتوبوس و تاکسی های درون شهری استقبال کنند. وزارت آموزش و پرورش نیز جهت رفع مشکلات رفت و آمد دانش آموزان ، قراردادهایی با آژانس های دارای مجوز که صلاحیت لازم اخلاقی را دارا هستد ، منعقد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد : باید به سمتی حرکت کنیم که هم به حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان وهم به حفظ سلامت شهرمنتهی شود و در واقع با استفاده از وسایل نقلیه ی شخصی و ایجاد ترافیک و مشکلات آن ، عامل ایجاد آلایندگی های مختلف درشهر نشویم.

فریدونی خاطر نشان کرد: در خواست بنده از متولیان امراین است که پیشاپیش اهتمام لازم را در جهت به کارگیری تدابیر ضروری برای حمل و نقل بهینه ی قشر محصل و دانشجو ودانش پژوه به عمل آورند تا بر حسب تجارب  سال های گذشته ،در سال تحصیلی پیش رو با مشکل روبه رو نشویم.

وی درخصوص کمک دولت تدبیر و امید در زمینه ی تخصیص بودجه برای توسعه حمل و نقل اظهار داشت: دولت گذشته که همکاری مطلوبی با شهرداری های کشور نداشت و رقم قابل توجهی از مطالبات شهرداری ها را نپرداخت وبه همین علت شهرداری ها دچار مشکلات عدیده ای شدند، اما ازدولت جدید بر حسب تجارب مفیدی که اکثر دولتمردان آن دارند، انتظار می رود جهت بهینه کردن وضعیت حمل و نقل عمومی کشورو همچنین کاهش خطرات و مشکلات و آسیب های اجتماعی افراد جامعه ، به ویژه در حوزه دانش آموزی و دانشجویی ، نهایت همکاری را با شهرداری های کشور و کلانشهر تهران داشته باشند.

فریدونی در پایان گفت: دولت می بایست هر چه سریع تر مطالبات شهرداری ها را پرداخت کرده و مجلس شورای اسلامی نیزهمکاری های لازم را در این زمینه انجام دهد تا بتوان شهری زیبا توام با سلامت و آرامش ، آراسته به فضای سبز، با امکانات کافی برای حمل و نقل عمومی وطبیعتی سالم داشته باشیم تا گردشگران خارجی که به کشور ما سفر می کنند ، کلانشهر تهران و سایر شهر های کشور را در رده شهر های پیشرفته دنیا به حساب آورند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: