جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
شخصیت‌شناسی از طریق دستخط

تسنیم: یک روانشناس گفت: با توجه به پیچیده بودن ابعاد شخصیت و عوامل متعدد تاثیر گذار، بعضا ادعایی در ارتباط با شناخت شخصیت از طریق روش‌های متفاوت مثل دست خط مطرح می‌شود.

یک روانشناس گفت: با توجه به پیچیده بودن ابعاد شخصیت و عوامل متعدد تاثیر گذار، بعضا ادعایی در ارتباط با شناخت شخصیت از طریق روش‌های متفاوت مثل دست خط مطرح می‌شود که آنچنان پایه علمی ندارد اما می‌توان از روی دست خط به بعضی ویژگی‌های فرد پی برد.

حسین ابراهیمی مقدم گفت: فشار بیش از اندازه فرد به قلم بر روی کاغذ که شاید منجر به پاره شدن کاغذ شود می تواند نشاندهنده استرس و اضطراب فرد باشد.

وی در ادامه بیان کرد: افراد افسرده احتمالا به اندازه کافی قلم را بر روی کاغذ فشار نمی‌دهند به همین خاطر کلمات کم رنگ و به صورت محو و بسیار وا رفته خودش را نشان می دهد و یا افراد با شخصیت وسواسی احتمالا به شدت به بحث حاشیه گذاشتن در کنار کاغذ و یا فواصل یکسان خطوط با یکدیگر اهمیت قائل می شوند در حالی که افراد معمولی به این شکل عمل نمی‌کنند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر از نظم افراطی افراد وسواسی در مورد خطوط بگذاریم می توان به محتوای خطوط نیز اشاره کرد افرادی که به هم ریختگی فکری دارند از عبارات و کلمات به گونه‌ای استفاده می کنند که شاید خیلی یک محتوا یا معنای خاصی را به دست نیاوریم.

مقدم عنوان کرد: در مواردی دیگر مثل امضا کردن فرد در وسط صفحه تا حدودی شاید بتوان به خود مداری یا خود مرکز بینی مشکوک شد و یا کسانی که از حروف خیلی کوچک و ریز در نوشتن استفاده می‌کنند می‌توان به مسائلی از قبیل خود کم بینی یا کاهش اعتماد به نفس مشکوک شد.

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کدام از این مسائلی که گفته شد به عنوان یک نشانه اصلی و قطعی در مورد شخصیت فرد قابل استفاده نیست و کاربرد ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: