جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 شهريور 1393     
آمار تکان دهنده از تعداد موتور سیکلت های بدون سند پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،در حالی که تاکنون در مراجع مختلف اعلام شده بالغ بر سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می کند، معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران معتقد است رقم موتور سیکلت های در حال تردد در پایتخت حدود یک میلیون است.

شهرام جباری زادگان با اشاره به اینکه طی سال گذشته بسیاری از مسئولان راهور در اعلام تعداد موتور سیکلت های در حال تردد در شهرتهران رقم 2.5 تا 3 میلیون موتور سیکلت را با سندیت شماره گذاری اعلام کرده اند، گفت: با یک حساب سرانگشتی می توان رقم فوق را نقض کرد. معتقدم آمار اعلام شده با واقعیت تعداد موتور سیکلت ها در شهر تهران اختلاف بسیار زیادی دارد

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: تهران شهری است با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون 600 نفر که با احتساب 200 هزار نفر از شهرری و 200 هزار نفر ساکن شمیرانات در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران جمعیتی 9 میلیونی ساکن است. از این تعداد حدود 50 درصد (4.5 میلیون نفر) زنان هستند که هرگز امکان موتورسیکلت سواری ندارند. بنابراین 4.5 میلیون نفر از گردونه محاسبات خارج می شوند .

به گفته جباری زادگان با توجه به آمار رسمی بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران دانش اموزان هستند که بازهم نیمی از انها را پسران تشکیل می دهند .

وی تصریح کرد: در عین حال حدود یک میلیون نفر از ساکنان کلانشهر تهران سالمندان بالای 60 سال بوده که آنها نیز راکب موتور سیکلت نخواهند بود. ضمن اینکه بالغ بر ده درصد جمعیت تهران معلولان جسمی و حرکتی هستند که حدود یک میلیون معلول را شامل می شوند که نیمی از آنها مرد هستند.

معاون آموزش سازمان ترافیک ادامه داد: کودکان زیر 7 سال را نیز باید از چرخه محاسبات خارج کرد. به عبارتی حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران که کودکان زیر 7 سال هستند نیز از این چرخه خارج می شوند. با حساب سر انگشتی تنها 2.5 میلیون نفر در شهر تهران باقی می مانند که امکان استفاده از موتورسیکلت را دارند که باز هم با کمی محاسبه  و مشاهده موارد عینی از اطراف و همکاران و همسایگان می بینیم تمامی مردان شهر از موتورسیکلت استفاده نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم تنها 20 تا حداکثر 40 درصد از شهروندان (از رقم 2.5 میلیون نفر که امکان استفاده از موتور سیکلت را دارند ) از موتور سیکلت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد:با این حساب با اغماض باید گفت تنها یک میلیون موتورسیکلت سوار وجود دارد.

جباری زادگان با تاکید بر اینکه در این میان شماره گذاری موتورسیکلت ها رقم 2.5 میلیون را اعلام می کند، گفت : ضمن اینکه صاحبان برخی از موتورسیکلت ها که اعمال قانون و روانه پارکینگ ها می شوند، هیچ گاه برای تحویل گرفتن موتورشان باز نخمی گردند.در عین حال با توجه به حجم بالای تصادفات ناشی از موتورسیکلت نیز بسیاری از موتورسیکلت های تصادفی هم به جهت تعمیر به تعمیرگاه فرستاده نمی شوند. .لذا معتقدم تعداد موتورسیکلت های شماره گذاری شده با موتورسیکلت های در حال تردد برابر نیست.

معاون اموزش سازمان ترافیک اعلام کرد: اینکه حجم زیاد تردد موتورسیکلت را در برخی مناطق شهر از جمله هسته مرکزی ، منطقه 12 ، 6 و 11 شاهد هستیم به نوع کار و محل کسب و کار موتورسیکلت سواران بازمی گردد. چرا که این مناطق منبع درآمد این قشر است. لذا تردد بالای آنها بسیار به چشم می آید.

وی با اشاره به اینکه محدوده مرکزی شهر ممنوعیت تردد خودروهای شخصی را دارد، گفت: موتورسیکلت سواران بی هیچ ممنوعیتی می توانند در این مناطق تردد کنند. برای همین هم  دراین محدوده شاهد حجم بالای تردد آنها هستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: