جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 شهريور 1393     
میزان تولید خودرو با تعداد پارکینگ در یک معادله کاملا نابرابر قرار دارد

به گزارش  گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی و آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص موضوع پارکینگ در شهر تهران گفت: شهر تهران به لحاظ مساله تامین  پارکینگ دچار یک گسست تاریخی است، چرا که هیچگاه تامین پارکینگ در تهران با تولید خودرو برابری نکرده است. با توجه به اینکه حدود 50 درصد از تولیدات کارخانه های خودروسازی در خیابان ها و معابر تهران وارد می شود ، حتی اگر بخواهیم برای پارک خودرو ها در سطح تهران اقدامی انجام دهیم ، نمی توانیم برای تمام خودروها پارکینگ فراهم آوریم .

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: به  دیگر سخن در شهر تهران ، میزان تولید خودرو با تعداد پارکینگ  در یک معادله کاملا نابرابر قرار دارد.

وی در ادامه افزود : برای خروج از این  وضعیت  نیاز به یک سری تدابیر و تمهیدات داریم . به عنوان مثال یکی از این تدابیر می تواند کنترل ورود خودروهای شخصی و تک سرنشین به محدوده مرکزی شهر باشد.

جباری زادگان خاطر نشان کرد: در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا،  اگر راننده ای خودرو شخصی خود  را به محدوده های مرکزی شهر بیاورد، باید هزینه های مربوط به آن را نیز تقبل کند. حال آنکه بسیاری از شهروندان تهرانی که به محدوده های مرکزی شهر وارد می شوند  ، در کناره های خیابان پارک می کنند که خود این امر باعث تبدیل معابر تهران به یک پارکینگ بزرگ شده است.

وی در ادامه افزود: از تدابیر بسیار با اهمیت در زمینه کنترل وضع پارک در خیابان های تهران ، به کارگیری راه های درست برای به حداقل رساندن استفاده از خودرو شخصی در مقابل به حداکثر رساندن استفاده از وسایل نقلیه عمومی است  که برای رسیدن به این مهم نیاز به ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه حمل و نقل عمومی است. البته  می توان ضمن  در نظر گرفتن موانع  موجود ، افتتاح  خطوط جدید مترو و راه اندازی BRT  در هسته مرکزی شهر را در راستای همین هدف به شمار آورد. ضمن اینکه  لازم است تا مسئولان شهر در برنامه های مدیریت شهری در جهت ایجاد جذابیت وسیله نقلیه عمومی  گام بر دارند.

جباری زادگان در خصوص رعایت عدالت در زمینه توزیع عادلانه پارکینگ گفت : نصب پارکومتر و ایجاد فرهنگ استفاده از آن می تواند در  توزیع عادلانه پارکینگ بسیار موثر باشد. با توجه به اینکه مبلغ شارژ  پارکومتر بسیار اندک است و این مبلغ هزینه های مربوط به نصب و نگهداری آن  را پوشش نمی دهد، باید اقداماتی در جهت ایجاد فرهنگ استفاده از دستگاه های پارکومتر انجام شود. البته شاید جریمه ها شهروندان را به استفاده  از پارکومتر ترغیب کند اما همواره  امیدواریم تا روش های ایجابی بر سلبی پیشی  بگیرد.

وی در خاتمه گفت : بهترین روش برای ساماندهی وضع پارکینگ در تهران ، توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ استفاده  از آن است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: