جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 شهريور 1393     
خودرو های برقی نیازی به مجوز طرح ترافیک ندارند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک تهران را آزاد اعلام کرد و گفت: با توجه به این که این خودروها از جمله وسایل نقلیه پاک محسوب شده و می توانند در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر باشند، تردد این گونه خودروها در محدوده مذکور نیاز به مجوز طرح ترافیک ندارد.

حجت ا... بهروز افزود: بازنگری و تجدید نظر در نوع خودروهای تهران و به ویژه در محدوده مرکزی شهر ضروری است، چنان چه در برنامه پنج ساله دوم شهر تهران نیز آلودگی هوا به عنوان سرفصل مشکلات پایتخت که قسمت اعظم آن با بخش حمل و نقل سر و کار دارد، اعلام شده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت و ورود وزارت‌خانه‌های صنعت، نفت و کشور به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، اظهار کرد: حمایت شورای محترم اسلامی شهر تهران، نشان دهنده اهمیت این موضوع است و در همین راستا مدیریت شهری نیز نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران را با توجه به اثرگذاری آن در کاهش آلودگی هوا، در دستور کار خود قرار داده است.

بهروز با بیان این که در نظر است نسبت به ورود 10 هزار دستگاه خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران اقدام شود، تصریح کرد: علاوه بر ورود این تاکسی ها، مقرر است نسبت به خروج 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و تعویض کاتالیست 15 هزار دستگاه تاکسی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران اقدام شود.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت استانداردها و الزامات خودروهای برقی، اضافه کرد: قابلیت تجهیز به فن آوری استفاده از برق، برخورداری از استاندارد یورو 5، حفظ کیفیت ارائه خدمات و استفاده از تجهیزاتی نظیر سیستم رهیآب، تاکسی متر و بی سیم، از جمله مشخصات و ملزومات این خودروها به شمار می‌آیند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تمرکز بر فعالیت‌های مؤثر و اقدامات هدفمند و نیز استفاده از  فن‌آوری های جدید را بخشی از برنامه‌های این معاونت در راستای کاهش آلودگی هوای تهران بر شمرد و خاطرنشان کرد: شناسایی منابع تولید آلودگی هوا و پایش آلاینده¬ها به منظور کنترل آن ها از مبدأ از جمله سیاست های مدیریت شهری محسوب می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: