جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 شهريور 1393     
تشکیل کمیته های تخصصی در راستای بررسی نوسازی ناوگان تاکسی رانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از روند کنونی نوسازی تاکسی ها در شهرستانها ابراز نارضایتی و بر ضرورت ورود شرکتهای جدید  خودروساز به غیر از 6 شرکت موجود تاکید کرد.

کوروش عابدینی در نخستین جلسه مشترک روسای سازمان های تاکسیرانی های کلانشهرها که به میزبانی تاکسیرانی تهران برگزار شد، پیشنهاد داد این جلسات به طور ماهیانه در شهرهای مختلف برگزار و مسائل منطقه ای از نزدیک بررسی شود.

وی از تشکیل 5 کمیته تخصصی در اتحادیه برای بررسی مسائل ناوگان خبر داد و گفت: اتحادیه باید به گونه ای عمل کند که خود، خودروساز باشد؛ در همین راستا با 6 شرکت خودرو ساز ایرانی و خارجی به غیر از 6 شرکت کنونی مذاکراتی برای تامین خودروی ناوگان صورت گرفته ، ورود خودروهای هیبریدی نیز در نتیجه همین است.

عابدینی با اعلام نارضایتی از روند نوسازی تاکسی ها در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار تاکسیران در سراسر کشور برای نوسازی ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تنها نیمی از آنها بتوانند تا انتهای پروسه را طی کنند.

وی همچنین از برنامه های آتی برای اصلاح ساختار تشکیلاتی اتحادیه، بهبود شرایط و افزایش میزان تاثیرگذاری آن خبر داد و افزود: اصلاح دستورالعمل بودجه، کد و تعرفه درآمد در بودجه،... و درجه بندی سازمانها بر اساس رتبه شهرداری ها از جمله این برنامه هاست.

عابدینی همچنین از برنامه ریزی برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی  خبرداد و خاطرنشان کرد: بحث رفاهی تاکسیرانان باید در اولویت قرار بگیرد چرا که تاکسیران تا زمانی که از حداقل های خدمات بهره مند نشود نسبت به ورود به  فازهای اموزشی برای ارتقای سطح ناوگان ناباورند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به اثربخشی واگذاری امور به مردم تصریح کرد: بحث خصوصی سازی یکی از اولویتهای سازمانهای تاکسیرانی باید باشد و راهکارهای اجرایی برای محقق شدن این مهم بررسی شود و نوع خدمات ضابطه مند به شرکت های خصوصی مشخص و حیطه نظارتی سازمان ها نیز شفاف شود.

به گفته عابدینی، ساماندهی مسافربرهای شخصی، آژانسها، سرویس مدارس و هوشمندسازی تاکسی ها از اولویتهای اتحادیه است.

وی از راه اندازی مرکز مطالعاتی مجازی برای تاکسیرانی های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: الگوی ما برای تغییرات در کمیت و کیفیت شهرهای بزرگی مانند تهران هستند و مدیران باید توجه داشته باشند بدون مطالعه و بررسی هیچ گونه اقدامی صورت نگیرد..




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: