جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 شهريور 1393     
سالانه یک تن کاهش آلودگی هوا ، به ازای هر یک تاکسی فرسوده که از رده خارج می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیر روابط عمومی مرکز کنترل کیفیت هوا، درخصوص بنزن موجود در بنزین گفت: بنزن آلاینده ای است که در بنزین وجود دارد ، اما بر اساس اندازه گیری های انجام گرفته مقدارآن در بنزین های تولیدی زیرحد استاندارد بوده و درحالت نرمال قرار دارد.تنفس مستقیم بنزین مخاطره آمیز بوده اما بنزین تولیدی از نظر میزان بنزن مشکل ندارد و وزارت نفت توانسته است آن را به حد استاندارد برساند.

بسطامی در ادامه گفتگو با شهرداری نیوز افزود: هم اکنون مشکل اصلی در مورد میزان گوگرد به ویژه در سوخت  دیزل است که از میزان استاندارد بسیار بالاتر است که می بایست هم شرکت های خودرو ساز وهم وزارت نفت در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند.

وی در رابطه با حمل و نقل هیبریدی و اثرات آن بر کاهش الودگی هوا گفت: خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی دو پارامتری هستند که از نظر تکنولوژی جدید بسیار مورد تاکید هستند.زیرا میزان آلودگی منتشر شده ی آن ها ، از لحاظ آلودگی هوا و صدا رقم بسیار ناچیزی است است . استفاده از این تکنولوژی های جدید ، به ویژه در تهران که مشکل اصلی آلورگی هوا در این شهر ، ذرات معلق کوچکتر از 2/5 میکرون است ، بسیار کارساز و کمک کننده خواهد بود.استفاده از این دوتکنولوژی جدید یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هواست که در بازه زمانی 5 ساله اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بهره گیری از خودروهای هیبریدی در چرخه ای مانند سازمان تاکسیرانی که روزانه مسیر زیادی را طی می کنند ، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.هم اکنون با توجه به این امر که ورود خودروهای هیبریدی در مرحله مطالعات بوده و اجرایی نشده است، نمی توان صبر کرد و زمان را از دست داد ، زیرا زمان یک عامل کشنده در بحث آلودگی هوا است .  به همین منظورسازمان تاکسیرانی جهت کاهش الودگی هوا ، اقدام به جایگزینی تاکسی های فرسوده با تاکسی های نو کرده است.این نکته حائز اهمیت است که به ازای هر یک تاکسی فرسوده که از رده خارج می شود ، سالانه یک تن کاهش آلودگی هوا خواهیم داشت.

بسطامی در خصوص زمان ورود واستفاده ازاین خودرو ها گفت: احتمال ورود خودروهای هیبریدی تا پایان سال جاری پیش بینی شده است ، اما در مورد موتورهای برقی تلاش شده تا پایان مهر یا آبان فعالیت های اجرایی در این حوزه انجام شود و زمستان امسال این موتورها مورد استفاده قرار گیرد.با توجه به این امر که 49 درصد آلودگی صوتی شهر تهران توسط موتورسیکلت ها ایجاد می شود و موتورسیکلت های برقی کمترین میزان آلودگی صوتی را دارند بنابرین استفاده از این موتورها ، افزون بر کاهش آلودگی هوا ، قطعا سبب کاهش آلودگی صوتی نیزخواهد شد.

وی در پایان در رابطه با مهمترین عوامل ایجاد وضعیت ناسالم هوا اظهار داشت: میزان انتشار بسیار بالا از منابع متحرکی از قبیل موتورسیکلت ، خودروی سواری و خودروها ی دیزلی و همچنین تکنولوژی خودروها و کیفیت سوختی که مورد استفاده قرار می گیرد ، ازعوامل اصلی آلوده کننده هوا است و در صورتی که این موارد در یک بازه زمانی منطقی اصلاح شوند ، قطعا و یقینا آلودگی هوای تهران کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: