جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 شهريور 1393     
کاهش سن بیماریهای قلبی

ایسنا: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، رتبه اول مرگ و میر در جهان را مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی دانست و گفت: سن ابتلا به بیماریهای قلبی در مردان از 40 سالگی و در زنان از 50 سالگی است.

دکتر مسعود قاسمی در نشست شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق که طی روزهای 25 تا 28 شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار می‌ شود، گفت: افزایش آمار بیماران قلبی، تنها به دلیل شیوع این بیماریها نیست بلکه با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی در دنیا و ایران شاهد هستیم، امکان شناسایی بیشتر این بیماران در دو دهه اخیر به وجود آمده است.

رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اعلام اینکه سن ابتلا به بیماریهای قلبی پایین آمده است، عوارض بروز این بیماریها در سنین جوانی را خطرناک تر از میانسالی و سنین بالا دانست و افزود: بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای چند عاملی هستند. بطوریکه عارضه اکتسابی در عروق قلب، یکی از عوامل شروع کننده سن بیماری است.

قاسمی افزود: هرچه سن جوانتر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

قاسمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در صورت افزایش سن عوامل زیادی در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی دخیل می‌شوند با افزایش سن، فرد باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشد؛ علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد جوان بیشتر اجتماعی است زیرا آنها و حتی کادر پزشکی توقع کمتری برای بروز حادثه قلبی در جوانها دارند، متاسفانه گاهی افراد دیر مراجعه می‌کنند و هر قدر زودتر مراجعه کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد برای اطمینان از سلامتی خود تند می‌دود و علاوه بر اینکه زمان را از دست می‌دهد، به عضله قلب او نیز آسیب وارد می‌شود؛ شیوع بیماریهای قلبی و عروقی در بین جوان‌ها و افزایش امکانات تشخیصی نشان می‌دهد که آمار ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در افراد زیر 40 سال رو به افزایش است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: