جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 مرداد 1393     
کنترل خشم در هنگام رانندگی و رعایت آموزه های ترافیکی؛سرلوحه کار رانندگان سرویس مدارس شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز؛ در جلسه ای که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد ، مسئولان آموزش و پرورش ضمن ارائه برنامه های خود برای شروع سال تحصیلی 93 ، مطالبات حوزه آموزش و پرورش را در جمع حاضران بیان کردند.

ایمانی به نمایندگی از طرف رئیس آموزش و پرورش تهران گفت: خوشبختانه برای سال تحصیلی جدید ، بسیاری از مشکلات مربوط به بحث سرویس مدارس (قیمت گذاری و آموزش رانندگان ) با پیگیری هایی که از چند ماه گذشته در همین زمینه انجام شده ، در وضعیت  بهبود قرار گرفته و روند رو به جلویی را طی می کند.

وی در ادامه افزود: موضوع سرویس مدارس از دی ماه سال گذشته توسط آموزش و پرورش در حال پی گیری بوده  و طی نشست هایی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش هماهنگی های لازم در این زمینه صورت  گرفته است که منجر به امضای تفاهم نامه ای در تیر ماه 93 شد . در زمینه تصویب نرخ سرویس برای امسال نیز از طریق پی گیری هایی که در شورای شهر شده است ، تعیین تکلیف شد.

ایمانی گفت : با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بحث آموزش های لازم برای رانندگان سرویس اقدامات موثری انجام گرفته که در همین راستا ، در سال گذشته 5 هزار راننده سرویس مدارس تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند. امسال نیز آموزش 8 هزار نفر از رانندگان در دستور کار قرار گرفت که توقع می رود این تعداد برای سال آینده به 16 هزار نفر برسد.

وی در ادامه افزود : در خصوص انتخاب راننده برای سرویس های مدارس سعی شده است به مواردی همچون ؛ " آرامش و نشاط و شادابی راننده " ، " نظم ، انضباط ، اخلاق و پاکیزگی " ، " انگیزه و علاقه حرفه ای" ، "کنترل خشم  و عصبانبت " ، " مسئولیت پذیری در قبال جان دانش آموزان "  و " مدیریت زمان و پرهیز از شتاب و عجله برای رسیدن به مقصد" توجه ویژه ای لحاظ شود.

ایمانی گفت: در جهت اجتناب از ایجاد ترافیک در زمان ورود و خروج دانش آموزان به مدارس، نیاز به فرهنگ سازی برای خانواده های دانش آموزان احساس می شود و در همین راستا جلساتی با محوریت فرهنگ استفاده از سرویس مدارس برگزار کرده ایم که در آن سعی شده تا خانواده ها به استفاده از سرویس های مورد تایید مدارس تشویق شوند و از سرویس های غیرمجاز استفاده نکنند. در همین زمینه نیز میان مناطق آموزش و پرورش و مدیران تفاهمنامه ای امضا شده تا تحت هیچ شرایطی از سرویس های فاقد برچسب استفاده نکنند. بدین ترتیب امیدواریم بزودی طرح " سامانه سرویس ایمن " در سطح مدارس اجرایی شود.

وی در خاتمه گفت: آموزش و پرورش تهران به جهت اختصاص تعدادی از اتوبوس های ناوگان اتوبوس رانی به عنوان سرویس رایگان مدارس کودکان استثنایی، از مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی جناب مهندس سنندجی  تقدیر و تشکر ویژه ای دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: