جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 مرداد 1393     
نقش موثر پلیس در تقویت مفاهیم ترافیکی در ذهن کودکان بسیار حائز اهمیت است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر 93 گفت: اولین جلسه ستاد استقبال از مهر برای آمادگی و هماهنگی میان دستگاه های متولی و مسئول در امر ترافیک و حوزه های اجتماعی برگزار شد . با توجه به برنامه هایی که هر کدام از این دستگاه ها در دستور کار خود قرار داده اند، با آغاز سال تحصیلی اقدامات هماهنگ و یکپارچه ای در شهر تهران برای جا به جایی مسافران ، حمل و نقل و مدیریت ترافیک انجام خواهد شد.

سرهنگ تیمور حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: تجربه ما در سال های گذشته نشان می دهد که با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش سفرهای درون شهری در کلانشهر تهران ، 25 درصد به بار ترافیکی معابر افزوده می شود که اگر در خصوص مدیرت و ساماندهی آن برنامه ریزی مناسبی وجود نداشته باشد ، گرفتاری های بی شماری گریبان گیر مسائل ترافیکی شهر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه با ورود قشر دانش آموز به سطح  جامعه  و خیابان ها ، یکی از دغدغه هایی که برای خانواده ها پیش خواهد آمد ، مساله تهیه سرویس رفت و آمد مناسب برای فرزندانشان است که این موضوع با توجه به ضرورت های حقوقی آن  جزئی  ازدغدغه های پلیس نیز به شمار می رود . در همین زمینه در چند ماه گذشته طی نشست هایی ، هماهنگی هایی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش انجام گرفته که منجر به امضای تفاهم نامه ای نیز شده است . در این تفاهمنامه در بحث سرویس مدارس از لحاظ کمی و کیفیت بررسی هایی صورت گرفته و در خصوص  کلیت موضوع  برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

سرهنگ حسینی در خصوص شرایط و ویژگی هایی که برای سرویس های مدارس در نظر گرفته شده است بیان داشت: در این زمینه شرایط راننده و وسیله نقلیه ای که قرار است به عنوان سرویس استفاده شود برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و به همین جهت هر دو این ها باید از تاییدات لازم برای یک شروع به کار مطمئن و ایمن برخوردار باشند. در زمینه راننده سرویس مدرسه باید صلاحیت فردی و اخلاقی ، جسمی و روانی فرد مورد تایید قرار گیرد و نیز دارای گواهینامه معتبر باشد. وسیله نقلیه نیز باید از لحاظ فنی ، تاییدات لازم  از جمله معاینه فنی و بیمه را در کارنامه خود داشته باشد .

وی در ادامه در زمینه برخوردهایی که قرار است با آغاز سال تحصیلی با متخلفان رانندگی صورت گیرد گفت: برخورد جدی با متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام طول سال انجام می شود ، البته با آمدن مهر و شروع سال تحصیلی ،  حضور پررنگ تر همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی  در نقاط پر تردد شهر و نزدیک به معابر مراکز اموزشی بیشتر احساس می شود .

حسینی در ادامه افزود: سعی ما بر این است که برخورد با متخلفان از این پس ، بیشتر از طریق سیستم های هوشمند صورت گیرد و به سمتی حرکت کنیم که از برخورد مستقیم با متخلفان فاصله گرفته و کنترل دقیق و منظم و مستمر آن را درتمام ساعات شبانه روز از طریق دوربین های ثبت تخلف و هوشمند انجام دهیم . در حال حاضر با توجه به گسترش روز به روز حوزه نظارت دوربین ها در سیستم حمل و نقل هوشمند ITS ، سعی مان در تغییر نگاه سنتی به مدرن است. البته تا اجرای کامل و دقیق نصب دوربین های نظارت و کنترل در تمامی نقاط سطح شهر ، حضور پلیس کماکان به عنوان یکی از خدمت گذاران صدیق شهر استمرار دارد .

وی در خاتمه در خصوص نحوه و کیفیت ارتباط پلیس با دانش آموزان گفت : در حال حاضر یکی از افتخارات  پلیس ، علاقه کودکان و دانش آموزان به پلیس بوده و در همین زمینه اقداماتی در جهت فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط موثر و مثبت با کودکان و دانش آموزان انجام داده ایم که می توان به ارائه مفاهیم و آموزه های ترافیکی از طریق 10 گروه نمایشی عروسکی پلیس در سطح مدارس اشاره کرد.از طریق اجرای این نمایش ها، مفاهیم ترافیکی در ذهن کودکان تقویت خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: