جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 مرداد 1393     
فسیل عجیب‌ترین/عکس

باشگاه خبرنگاران: یکی از فسیل های عجیب و غریبی که تاکنون یافت شده است، فسیل یک کرم دارای پا و سر است در حالی که تشخیص دم آن کمی مشکل به نظر می رسد. این کرم که مربوط به دوره ی انقلاب درخت ها روی زمین است، میتواند از اولین موجودات زنده ی روی زمین باشد.

این حیوان که ظاهری خارج از عرف این دنیا دارد، به عنوان هالوسیژن شناخته می شود و هنوز روشن نیست که چگونه میتوان او را به گروهی از حیوانات مدرن مربوط کرد. کرم احتمالا 505 میلیون سال پیش در کانادا زندگی می کرده است.


مارتین اسمیت عضو تیم تحقیقاتی می گوید: گروه حیوانات مدرن معمولا در دوره ی انفجار کامبرین شکل گرفته اند اما این انقلاب تکاملی، پروسه ای را طی کرده است. ساختار امروز بدن موجودات گام به گام به این شکل در آمده است و حالا میتوانیم با استفاده از فسیل ها این مراحل را تشخیص دهیم.

جاویر اورتجا از اعضای این تیم میگوید: یکی از خرجی های تحقیقاتمان، این بود که فهمیدیم درختان چگونه رشد کرده اند و حشراتی چون عنکبوت چگونه تکامل یافته است.

محققان دانشگاه کمبریج در حال بررسی برای کشف یک پیوند مهم از این کرم با دسته ای از کرم های استوایی هستند. آنها امیدوارند بتوانند مدل تکامل یافته ی این کرم را در حیوانات و حشرات مدرن امروز پیدا کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: