جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 مرداد 1393     
بهبود فرهنگ ترافیک برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نخستین جلسه «ستاد استقبال از مهر 93» از آمادگی ناوگان حمل و نقل شهری برای جابه جایی دو میلیون دانش آموز و دانشجو در پایتخت از اول مهر ماه خبر داد و گفت: حداکثر توان خود را به کار می گیریم تا مسائل و مشکلات ترافیکی شهر را به حداقل برسانیم و بتوانیم از ابتدای پاییز، فصل خوشی را برای عموم شهروندان تهرانی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان عزیز رقم بزنیم.

مهندس حجت ا... بهروز افزود: امسال موضوع ارتقاء و بهبود فرهنگ در بخش ترافیک برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سعی خواهیم کرد تا از سال جدید تحصیلی به عنوان یک فرصت طلایی برای فرهنگ سازی در این بخش حداکثر بهره را ببریم.

وی با اعلام این که در اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، استفاده دانش آموزان از تخفیف ویژه در استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری هم زمان با آغاز سال جدید تحصیلی اجرایی خواهد شد، تأکید کرد: ارائه تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان در استفاده از اتوبوس و مترو از مهر ماه، در واقع هدیه مدیریت شهری به یک میلیون دانش آموز تهرانی است.

سرهنگ حسینی: سیستم های هوشمند کنترل ترافیک نه خسته می شوند نه عصبی

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این جلسه آغاز سال جدید تحصیلی را نقطه عطفی در جابه جایی های شهری دانست و گفت: تمام دستگاه ها باید سعی کنند گرفتاری های مردم را از اول مهر که ترافیک افزایش می یآبد، به حداقل میزان ممکن تقلیل داده و بستر مناسبی را برای جابه جایی شهروندان فراهم نمایند.

سرهنگ تیمور حسینی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار در بحث رانندگی با آغاز مجموعه اقدامات آموزشی و اعمال دقیق قوانین و اجرای کامل مقررات، افرود: هم زمان با این فعالیت ها باید نسبت به توسعه سیستم های هوشمند کنترل ترافیک اقدام کنیم، چرا که این سیستم ها نه خسته و عصبی می شوند و نه این که اهل رفیق بازی هستند.

وی لزوم پرهیز از اقدامات بخشی و فعالیت های جزیره ای را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بازتاب مجموعه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری که در حوزه حمل و نقل و ترافیک اتفاق می افتد را در رفتار شهروندان باید شاهد و ناظر باشیم و پلیس با رانندگانی که با قانون شکنی نظم و انضباط را رعایت نکرده و قانون را زیر پا می گذارند، با جدیت برخورد خواهد کرد.

ضیاء آذری: رادیو تهران از 29 شهریور رادیو مدرسه می شود

در ادامه این جلسه ایمانی، رییس انجمن اولیاء مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانش آموزی، گفت: آموزش 8 هزار راننده سرویس مدرسه از اول شهریور آغاز می شود و از اولیای مدارس و والدین   دانش آموزان درخواست داریم به هیچ عنوان از خودروهای غیر مجاز و فاقد برچسب به عنوان سرویس مدرسه استفاده نکنند.

همچنین مجتبی سعادتی، نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مهم ترین دغدغه  شورای شهر موضوعات آموزشی و فرهنگی است، اظهار کرد: در این راستا و با مصوبه شورا، سه درصد از کل اعتبارات تمامی واحدهای تحت پوشش شهرداری تهران به انجام اقدامات آموزشی و اجرای فعالیت های فرهنگی اختصاص پیدا کرده است.

دکتر شهریار ضیاء آذری، مدیر شبکه رادیویی تهران نیز در این جلسه با بیان این که رادیو تهران با اختصاص ویژه برنامه های بازگشایی مدارس از 29 شهریور به مدت یک هفته به رادیو مدرسه تبدیل می شود، تصریح کرد: بازگشایی مدارس در واقع حماسه ای فرهنگی است و اولویت برنامه های رادیویی به اصلاح رفتارهای رانندگی و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک اختصاص پیدا کرده است.

رفیع: طرح شهردار مدرسه  44 مدرسه تهران اجرا می¬شود

دکتر ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تأکید بر اقدامات گسترده آموزشی و فرهنگی مدیریت شهری در حوزه ترافیک، گفت: امسال 44 مدرسه تهران تحت پوشش طرح شهردار مدرسه قرار می گیرند، ضمن این که اداره 440 مدرسه تهران نیز به صورت هیأت امنایی نیز از طریق مدیریت شهری انجام خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور، مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: امسال تمرکز مدیریت شهری در حوزه فرهنگ سازی، احترام به «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط در شهر تهران است.

گفتنی است در این جلسه کامران اخباری، معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه دستورالعمل اجرایی ستاد مرکزی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، لزوم اجرای دستورالعمل مذکور از سوی هر یک از دستگاه های عضو ستاد استقبال از مهر را مورد تأکید قرار داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: