جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مرداد 1393     
تورم به زیر20درصدمی‌رسد

تسنیم: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش پس از استقبال مردمی در خیابان‌های اطراف ورزشگاه تختی، در جمع مردم استان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان اردبیل، اظهار کرد: من از آغاز تبلیغاتی انتخابات 3 وعده را به مردم داده‌ام، مبارزه با فساد یکی از آن‌ها بود که در آغاز صحبت نیز به تحقق سه وعده بزرگ به ملت قهرمان ایران، اشاره می‌کنم، سپس به اردبیل عزیز و برنامه‌هایی که دولت برای این استان مدنظر دارد، می‌پردازم.

وی افزود: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای 40 درصد مواجه بود و کار دولت یازدهم نیز در شرایط رکود عمیق آغاز شد؛ من در آغاز دولت، در برنامه‌ای که برای مردم در صدا و سیما تشریح می‌کردم گفتم ما تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد‌ می‌رسانیم درحالی‌که تا پایان سال 92 تورم به کمتر از 34 درصد رسید. 

تورم تا پایان امسال به زیر 20 درصد می‌رسد/ رشد اقتصادی تا پایان سال مثبت خواهد بود

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: در آغاز امسال ‌اعلام کردم که تا پایان سال 93 تورم به 25 درصد می‌رسد درحالی که امروز در محضرمردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم تورم تا پایان امسال به زیر 20 درصد می‌رسد.

رئیس‌جمهور بیان این‌که دولت در تمام فراز و نشیب‌ها یک ثبات آرامش در صحنه اقتصاد و در بازار این کشور به وجود آورده است، گفت: امروز مردم به اقتصاد آینده کشورشان می توانند کاملا امیدوار باشند، اگر رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود، در پایان سال 92 منهای 1.1 درصد رسید و این به معنای یک حرکت مثبت در صحنه اقتصاد است؛ پایان امسال در سال 93 رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

دلم می‌خواست در جلسه استیضاح وزیر علوم شرکت کنم

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح وزیر علوم، گفت: دلم می‌خواست امروز در شرایطی که وزیر دانشمند و مودب علوم در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح حضور یافته است، شرکت می‌کردم اما به شما قول داده بودم که برای شنیدن مطالباتتان به محضر شما بیایم و از نمایندگان اردبیل که در حال حاضر جای آن ها خالی است و برای حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی ماندند، تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: به نمایندگان می گویم امروز هرچه اتحاد و وحدت 3 قوه بیشتر باشد دشمنان ما ناراحت‌تر و دوستان ما خوشحال تر خواهند شد، من امیدوارم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل کنند.

امیدوارم شاهد حضور فرجی‌دانا با رای قاطع‌تری در صحنه دانشگاه‌های کشور باشیم

رئیس‌جمهور افزود: در آستانه هفته دولت و نزدیک بازگشایی دانشگاه‌ها با رای قاطع خود شاهد حضور وزیر با رای قاطع‌تر در صحنه دانشگاه‌های کشور باشیم.

وی تاکید کرد: امروز روی احیای اخلاق است؛ من به شما مردم قول دادم که در این دولت ما با جهان تعامل خواهیم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: