جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مرداد 1393     
حلقه مفقوده در بحث مدیریت بحران ؛ فرماندهی سر صحنه حادثه است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص مفاد همکاری میان سازمان مدیریت بحران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این قرارداد همکاری در جهت پیشبرد اهداف مورد نظر در زمینه شبکه اضطراری راه های شهری و استفاده از امکانت حمل و نقلی شهری در زمینه ترابری بوده است و با توجه به ظرفیت ناوگان حمل ونقل تهران (اتوبوس و مترو ) برای حمل مجروح و انتقال امکانات و تجهیزات امدادی ، نیاز است تا مقدماتی فراهم آید که در صورت وقوع بحران احتمالی این دو سازمان در یک هم افزایی در جهت مقابله اقدام کنند.

دکتر صادقی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : با ایجاد هماهنگی های لازم و به کارگیری تمهیداتی می توان از ظرفیت های ناوگان حمل و نقل به عنوان واگن آمبولانس و اتوبوس آمبولانس استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: امکان سنجی استفاده از پارکینگ ها ، پارک سوارها و پایانه های اتوبوسرانی نیز در جهت اسکان اضطراری آسیب دیدگان انجام شده است که طی این تفاهم نامه در خصوص جزئیات بیشتر آن برنامه ریزی خواهد شد.

دکتر صادقی در خصوص راه اندازی سامانه یکپارچه در مدیریت انبارهای امدادی کشور گفت: یکی از نیازها در بحث مدیریت بحران ها ، برخورداری از  فضاهایی با پراکندگی متوازن برای دپوی اقلام مورد نیاز امدادی است . در حال حاضر 120 سوله در مناطق مختلف تهران در دست بهره برداری است. در این سوله ها  بسته به نیاز هر منطقه، برای مواقع اضطرار اقلام امدادی دپو شده  تا در صورت نیاز، گروه های امداد و نجات بتوانند از نزدیک ترین محل به حادثه تجهیزات امدادی را منتقل کنند.

صادقی  در پاسخ به این پرسش که اقدامات و نقش سازمان مدیریت بحران را با توجه به اتفاقات اخیر تهران (اعم از طوفان تهران و سقوط هواپیما) چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ارزیابی ، اصلا خوب نیست و متاسفانه نمره خوبی نمی گیریم  البته اگر بخواهیم شرایط و وضعیت مدیریت بحران را درمقایسه با وضع مدیریت بحران پیش از زلزله بم بسنجیم ، وضعیت خوبی داریم  ...

وی در خاتمه  افزود: اگر وضعیت مدیریت بحران در ایران را به نسبت سطح مطلوب و استاندارد در دنیا  بسنجیم باید بگویم که اصلا وضعیت خوبی نداریم. در همه زمینه ها نیاز به تدابیر ، برنامه ریزی و تمرین بیشتر احساس می شود و گمان می کنم عمده حلقه مفقوده مدیریت بحران در فرماندهی سر صحنه حادثه است . باید دید با به کار گیری چه تدابیری می توان در زمینه فرماندهی سر صحنه حادثه به نقطه استاندارد خوبی برسیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: