جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
80درصد پروژه های شهر تهران را بخش خصوصی اجرا می کند

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران از تصویب چگونگی همکاری شهرداری برای توسعه فضای کسب و کار در شهر در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

محمدباقر قالیباف در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل رصدخانه شهری برج میلاد تهران برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: بحث مربوط به گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده است که بر این اساس چندین سال است این جلسات برگزار می شود و شهردار تهران نیز عضو شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است. این جلسات نیز به صورت نوبه ای در مراکز، سازمان ها، دستگاه ها و وزارتخانه ها برگزار می شود و امروز بنده توفیق میزبانی این نشست را داشتم.
وی در بیان مصوبات جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت مربوط به ماده 16 بود که بر اساس آن چگونگی همکاری شهرداری برای توسعه فضای کسب و کار در شهر، مخصوصا برای تولیدکنندگانی که احتیاج به کمک بیشتری دارند مورد تصویب قرار گرفت.
شهردار تهران تصریح کرد: بخشی از گفت و گو ها درباره مسایل مربوط به همکاری های دولت و شهرداری بود. به نحوی که در بخش مطالبات شهرداری و همچنین اقداماتی که شهرداری می تواند درباره همکاری با دولت انجام دهد، گفت و گوهایی صورت گرفت که طبیعتا مصوبات آن ارایه خواهد شد.
 
قالیباف با اشاره به تاثیرگذاری جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: گفت و شنود بین بخش خصوصی و نهاد های دولتی، عمومی و تعاونی می تواند چالش های اصلی را به حداقل برساند تا مسئولان نیز از مشکلات مطلع باشند و همکاری ها را بهتر پیش ببرند. همین نشست ها نیز منجر به آن شد که دو ماه قبل تفاهم نامه ای را میان شهرداری تهران و اتاق بازرگانی ایران به امضا برسانیم. این در حالی است که مشکلات در همین جلسات جمع بندی شد و باعث شد تا این تفاهم نامه به امضا برسد. امیدواریم در آینده نیز بتوانیم کارها را بهتر از این پیش ببریم.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره برنامه شهرداری تهران برای حذف دلالان از صنوف مختلف، ابراز داشت: ما در همه صنوف مسئولیت نداریم اما سازمان میادین میوه و تره بار این کار را در بخش های پروتئینی و تره بار انجام می دهد. رسالت سازمان میادین میوه و تره بار هم آن بوده است که بتوانیم با قیمت کمتر، کیفیت بیشتر و توزیع خدمات در شهر، خدمات بهتری را به مردم ارایه کنیم.
محمدباقرقالیباف افزود: این اقدام از اولویت های ما است که آن را پیش می بریم. در کنار آن برنامه ای در سازمان میادین میوه و تره بار در زمینه کیفیت ارایه مواد غذایی و میوه در سطح شهر داریم که بر اساس آن، در سال آینده حتما وضعیت ما به مراتب بهتر از الان خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره تفاهم نامه امضا شده میان شهرداری تهران با قرارگاه خاتم الانبیا نیز گفت: امروز 80 درصد پروژه های شهر تهران را بخش خصوصی اجرا می کند و بخش خصوصی هم زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا نمی شود. به عنوان مثال تا کنون پروژه های بزرگی شهر همانند تونل های نیایش، توحید، رسالت، بزرگراه امام علی (ع) ... از سوی بخش خصوصی اجرا شده است. بزرگراه امام علی (ع) از سوی شرکت ایرانشهر اجرایی شد و قرارداد آن نیز مشخص و روشن است.  این شرکت صددرصد بخش خصوصی است و هیچ ارتباطی با قرارگاه خاتم ندارد.
شهردار تهران افزود: این یک قرارداد نیست، بلکه یک تفاهم نامه است که طی آن 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در توسعه شهر در طول مدت 5 سال صورت می گیرد و 5 بانک نیز در آن حضور دارند. باید توجه داشت که قرارداد با تفاهم نامه فرق دارد همانطور که بین کار پیمانکاری و سرمایه گذاری تفاوت وجود دارد.
وی افزود: این یک تفاهم نامه سرمایه گذاری است که آن ها بتوانند در پروژه های توسعه شهری حضور داشته باشند. اگر متن تفاهم نامه را بخوانید، متوجه خواهید شد که تنها قرارگاه خاتم الانبیا نیست بلکه 5 بانک نیز حضور دارند تا بدین وسیله بتوانند کار خود را انجام دهند. علاوه بر این طبق قوانین در حوزه فاینانس هر کسی که فاینانس انجام می دهد می تواند در پروژه سرمایه گذاری حضور داشته و کار خود را انجام دهد و این در بحث مربوط به مناقصه ها نیست.
وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران، تصریح کرد: من یک سوال از شما دارم که آیا به عنوان یک خبرنگار صحبت های من در نماز جمعه را گوش کردید؟ من با صراحت گفتم با تفکیک جنسیتی مخالف هستم. این اتفاق نیافتاده و بقیه موارد را می توانید از بقیه سوال کنید.
دکتر قالیباف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فوت یکی از شهروندان تهرانی بر اثر برخورد با یکی از پیمانکاران شهرداری تهران نیز گفت: بنده هم درباره حادثه ای که بر اثر آن جان یک انسان در خطر افتاده است متاسف هستم و عرض تسلیت دارم، اما این گزارش هنوز دقیق نشده و رسیدگی نهایی صورت نگرفته است. طبیعتا مراجع ذیربط و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی می کنند.

علیرضا جاوید شهردار منطقه4 نیز در واکنش به خبر فوت یک شهروند بر اثر برخورد با کارکنان شهرداری این خبر را اشتباه دانست و گفت: در این حادثه تلخ عوامل شهرداری دخیل نبوده اند، اگر هم درگیری رخ داده بین عوامل پیمانکار بازیافت زباله‌ها و عواملی که زباله‌ها را استفاده می‌کنند، بوده است.

شهردار منطقه ۴ تهران افزود: این موضوع را می‌شود از خود پیمانکار پیگیری کرد، زیرا این افرادی که با کارگر درگیر شده اند و از کارکنان شهرداری نبوده‌اند.
جاوید در واکنش به این که گفته می شود خودرو این افراد دارای آرم شهرداری بوده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و پیمانکار موضوع را درکلانتری صورتجلسه کرده است که افراد، عوامل پیمانکار بوده‌اند.
وی درباره نظارت شهرداری بر پیمانکاران گفت: عوامل پیمانکاران تحت نظارت خود پیمانکاران هستند و افرادی که در این حادثه تاسف بار حضور داشته اند زیر مجموعه پیمانکار بوده‌اند.
جاوید خاطرنشان کرد: این حادثه توسط زیرمجموعه پیمانکار رخ داده و پیمانکار باید پاسخگوی این موضوع باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: